Сьогодні педагоги і психологи особливо широко використовують психолого-педагогічні методи, зорієнтовані на розвиток дитячої мови мистецтва –методи арт-терапії.
У словнику-довіднику дитячої психології пояснено значення слова «арт-терапія» як «терапія мистецтвом, різноманітними видами творчості: від зображувальної діяльності до театралізованих дій».
Загалом арт-терапія має «лікувальну» мету, спрямовану на корекцію різноманітних порушень та відхилень особистісного розвитку людини, проте, коли мова йде про арт-терапію з дітьми-логопатами , мета арт-методів більш сконцентрована на профілактичному та навчальному ефекті.
Спеціалісти ЗДО №2 "Зіронька" для своїх колег підготували змістовні виступи з теоретичною та практичною частинами .
Так практичний психолог Іванова О. О. розкрила тему "Використання кольоротерапії, як засобу соціалізації процесу корекції мовлення дітей дошкільного віку".Кольоротерапія - один з методів арт-терапії. Вплив на психофізіологію, емоційний стан за допомогою кольору. Ефективний і дієвий засіб не тільки для дітей з порушеннями мовлення, а і для нормотипових дітей та дорослих. Кольоротерапія допомагає:
- нервовим дітям,
- невпевненним, тривожним,
- якщо була будь-яка травматизація,
- мотивувати процес мовлення,
- при будь-яких нестабільних станах,
- якщо є особливості поведінки,
- оживляти почуття.
Іванова О. О. првела практичне завдання зі своїми колегами під назвою "Екзотичне дерево". Мета якого: поширити знання педагогів, щодо використання кольору в роботі з дітьми за допомгою практик арт-терапії, таких технік як: обривання паперу, відбитки, присипання кінетичним піском.
Вихователь логопедичної групи Гречана К. В. познайомила своїх колег з молодою наукою "кінезіологією". Кінезіологія — це наука про розвиток головного мозку через рух. Її використовують у всьому світі. З її допомогою процес навчання і виконання будь-якого виду діяльності стає ефективнішим. Завдяки «гімнастиці мозку» організм координує роботу правої та лівої півкуль, розвиває взаємодію тіла й інтелекту.
Катерина Володимирівна продемонструвала своїм колегам кінезіологічні вправи, які вона використовує у роботі зі своїми вихованцями.
Музикотерапія - ефективний засіб зздоров'язбереження та корекції мовленнєвих порушень у дітей.
Найпростіші та найефективніші етапи впрвадження музикотерапії у роботу з дітьми-логопатами:
1)слухання (сприймання) музики
2) вправи на формування та розвиток чуття ритму, темпу та метру.
Крім розвитку мовлення засобами музикотерапії у дітей формуються музично-художні здібності, профілактика простудних та інших захворювань.
Таким чином, процес арт-терапії - це не тільки розвиток мовленнєвих здібностей дітей, він викликає у дітей позитивні емоції, допомагає здолати пасивність, сприяє формуванню активнішої життєвої позиції. Дитина переживає задоволення, яке виникає в результаті виявлення прихованих умінь і їх розвитку.