вівторок, 20 квітня 2021 р.

Навчальна зустріч за круглим столом "Використання арт-терапевтичних методів та прийомів у роботі з дітьми-логоптами"

Сьогодні педагоги і психологи особливо широко використовують психолого-педагогічні методи, зорієнтовані на розвиток дитячої мови мистецтва –методи арт-терапії.

У словнику-довіднику дитячої психології пояснено значення слова «арт-терапія» як «терапія мистецтвом, різноманітними видами творчості: від зображувальної діяльності до театралізованих дій».

Загалом арт-терапія має «лікувальну» мету, спрямовану на корекцію різноманітних порушень та відхилень особистісного розвитку людини, проте, коли мова йде про арт-терапію з дітьми-логопатами , мета арт-методів більш сконцентрована на профілактичному та навчальному ефекті. 




        Спеціалісти ЗДО №2 "Зіронька" для своїх колег підготували змістовні виступи з теоретичною та практичною частинами .

    Так практичний психолог Іванова О. О. розкрила тему "Використання кольоротерапії, як засобу соціалізації процесу корекції мовлення дітей дошкільного віку".Кольоротерапія - один з методів арт-терапії. Вплив на психофізіологію, емоційний стан за допомогою кольору.  Ефективний і дієвий засіб не тільки для дітей з порушеннями мовлення, а і для нормотипових дітей та дорослих. Кольоротерапія допомагає:

- нервовим дітям,

- невпевненним, тривожним,

- якщо була будь-яка травматизація,

- мотивувати процес мовлення,

- при будь-яких нестабільних станах,

- якщо є особливості поведінки,

- оживляти почуття.

        Іванова О. О. првела практичне завдання зі своїми колегами під назвою "Екзотичне дерево". Мета якого: поширити знання педагогів, щодо використання кольору в роботі з дітьми за допомгою практик арт-терапії, таких технік як: обривання паперу, відбитки, присипання кінетичним піском.


      Вчитель-логопед Алєйнікова Н. С. зі свого практичного досвіду роботи з дітьми-логопатами поділилася з педагогами напрямками корекційної роботи, важливістю формування фонематичного слуху та 6 етапами розвитку фонематичного слуху. Продемонструвала вправи на розвиток фонематичного слуху, розвиток дрібної моторики, розвиток дихання.



    Вихователь логопедичної групи Гречана К. В. познайомила своїх колег з  молодою наукою "кінезіологією". Кінезіологія — це наука про розвиток головного мозку через рух. Її використовують у всьому світі. З її допомогою процес навчання і виконання будь-якого виду діяльності стає ефективнішим. Завдяки «гімнастиці мозку» організм координує роботу правої та лівої півкуль, розвиває взаємодію тіла й інтелекту. 

   Основна мета кінезіології — розвиток міжпівкульної взаємодії та синхронізація роботи півкуль головного мозку, що сприяє активізації розумової діяльності.  

     Катерина Володимирівна продемонструвала своїм колегам кінезіологічні вправи, які вона використовує у роботі зі своїми вихованцями. 


    Музичний керівник Курільчук Ю. В. познайомила педагогів з темою "Музикотерапія, як ефективний засіб здоров'язбереження та корекції мовленнєвих порушень у дітей ЗНМ".

     Музикотерапія - ефективний засіб зздоров'язбереження та корекції мовленнєвих порушень у дітей. 

      Найпростіші та найефективніші етапи впрвадження музикотерапії у роботу з дітьми-логопатами:

1)слухання (сприймання) музики

2) вправи на формування та розвиток чуття ритму, темпу та метру.

Крім розвитку мовлення засобами музикотерапії у дітей формуються музично-художні здібності, профілактика простудних та інших захворювань.



       Таким чином, процес арт-терапії - це не тільки розвиток мовленнєвих здібностей дітей, він викликає у дітей позитивні емоції, допомагає здолати пасивність, сприяє формуванню активнішої життєвої позиції. Дитина переживає задоволення, яке виникає в результаті виявлення прихованих умінь і їх розвитку.