Студія творчості


Керівник гуртка "Творчі зіроньки" 

Манойлова Тетяна Олександрівна
Спеціаліст ІІ категорії
Педагогічний стаж : 5 років


 

«Творцем може бути кожен,  якщо у нього є те, що його надихає"                                                                ПлаТОН                          


 



Шановні колеги та батьки!
Пропонуємо вашій увазі "Аналіз діяльності гуртка "Творчі зіроньки""
 за посиланням.






    Ось і добіг кінця навчальний рік 2020-2021... Останній тиждень у студії був присвячений творчості дітей. Під час цього тижня вихованці усіх вікових груп мали змогу проявити себе, створити шедеври за своїм власним задумом. Під час цієї відповідальної роботи малюки використовували усі свої знання, набуті під час цього навчального року: обирали техніку для малювання за власним бажанням, створювали сюжет, підбирали кольорову гаму та ін. А результатами маленьких художників ви можете насолодитися, передивившись відео. 




    Новий тиждень у студії творчості виявився насиченим та креативним. Вихованці гуртка ознайомились з новими нетрадиційними техніками малювання: малювання зім‘ятим папером та елементами Петриківського розпису. Дані техніки дали змогу дітям проявити свій творчий потенціал та фантазію.



     Однією із провідних технік у методиці нетрадиційного малювання для дітей молодшого дошкільного віку є "техніка в малювання пальчиком". Користь від малювання пальчиками величезна - дитина знімає напругу, скидає негативні емоції, розвиває моторику рук, вчиться фантазувати, відчувати кольори та їх відтінки. Можливості малювання пальчиками безмежні! Цього тижня малюки груп "Ромашка" та "Перлинка" відчули безмежність світу малювання пальчиком.



         Для наших більш старших дошкільнят в якості одного із способів малювання цього тижня ми обрали малювання штампами. Суть методу малювання штампами в тому, щоб наносити фарбу на поверхню будь-якої форми (штампа), прикладати штамп барвистою стороною до аркуша паперу і придавлювати, з метою отримати кольоровий відбиток. Можна наносити на штамп кілька фарб і отримувати різнокольорові зображення. Так можна отримувати в будь-якій кількості однакові відбитки і створювати унікальні зображення. Не страшно, якщо акуратні відбитки у дитини вийдуть не відразу. Тут потрібні вироблена спритність і вправність.  Ось так вихованці середньої групи "Дзвіночки" вправно створювали візерунки штампами.


До свята усіх матусь...
      Вже традиційно в першу неділю травня Україна відзначає світле свято, присвячене найріднішій людині у світі - Свято мами. На заняттях в ізостудії ми також підготувались до цього дня. Вихованці нашого садочка намалювали своїм матусям квіти у техніці «малювання пальчиком» та у техніці «пуантелізм». Разом з керівником гуртка Манойловою Т. О. малеча поспілкувались про найрідніших своїх матусь, згадали найтепліші слова до цього свята.





«Великодній тиждень»

     З приходом весни приходить до нас свято - Великдень. До Великодня готуються заздалегідь усі люди.  На Великодні свята дарують один одному писанки, оздоблені різними візерунками, які символізують пробудження природи, зародження нового життя та Пасхи. 
На нашому гуртку ми також долучилися до цієї традиції:ми розмальовували трафарети писанок пальчиком, оздоблювали  їх різними прикрасами та спробували техніку «декупаж». 
Малюки усіх груп із захопленістю та творчим поривом підійшли до цієї справи.


Вітаємо з Великодніми святами! Бажаємо міцоного здоров‘я та  благополуччя у родині!



        Під час «Кольорового тижня»на заняття гуртка «Творчі зіроньки» до дітей завітала гостя з Поніляндії - поні Веселка-Деш, яка запропонувала малюкам відправитись у гості до чарівних фарб Веселки. Керівник гуртка Манойлова Т.О. запропонувала дітям нетрадиційну техніку малювання «веселки» за допомогою губок.Вихованці усіх груп дуже старанно та творчо підійшли до справи. 














Ось і підійшов до конця наш дивовижний Космічний тиждень. На цьому тижні на заняття  до малюків завітала віртуальна помічниця Сімка із мультфільму «Фіксики» та запропонувала малятам відправитись у космічну подорож.

Діти малювали зоряне небо картопляними штампами,за допомогою зубної щітки вийшов Чумацький шлях, а космічний простір, вдалося відтворити в техніці малювання губкою.Техніка «кляксографії» подарувала нам знайомство з чарівними Луномосіками- мешканцями нової Галактики.

Малювання нетрадиційними техніками дає змогу маленькому художнику відійти від предметного зображення, виразити в малюнку свої почуття й емоції, дарує свободу діяльності, вселяє впевненість у своїх силах.

Давайте своїм малюкам можливість проявити свої творчі здібності.





Свою творчу роботу у нашому садочку відновив гурток «Творчі зіроньки». 
Малята ЗДО «Зірочка» залюбки демонструють у своїх роботах, художні здібності, нестримну фантазію та творчість. 




 Творчі малята групи «Джерельце» 6 р.ж. спробували себе у малюванні в техніці мильними бульбашками та відтворили свій «Весняний настрій» на папері. 




А ось і ще маленькі художники нашого садочку. 
Вихованці групи «Дзвіночки» гостинно допомогли 
комашці Мілі підняти настрій та назгадку подарували дивовижні квіти,намальовані у техніці тиснення виделками. 






Під час малювання дитина і грається і вчиться одночасно


Дорослі рідко серйозно сприймають дитяче малювання, вважаючи його звичним способом розважити дитину. Однак психологи довели, що саме зображувальна діяльність посідає важливе місце у психічному розвитку дитини і містить у собі глибокий психологічний зміст.


Сучасні діти багато часу проводять перед екраном телевізора чи монітором комп’ютера. Батьки дозволяють це, забуваючи, що рекомендований лікарями проміжок перебування дитини перед екраном становить до 15 хвилин на день. Разом з тим побачити дитину з олівцями чи фарбами вдається не так уже й часто. Батьки зазвичай обмежуються тим, що дають дитині кілька фломастерів та розмальовок із зображеннями персонажів популярних закордонних мультфільмів сумнівної, з точки зору впливу на психічний розвиток дитини, якості.

У віці 3,5-4 роки діти починають уявляти простір аркуша саме як простір світу, який вони намагаються певним чином організувати, щоб «поселити» в ньому різних персонажів. Діти зображують безпосередньо те, що знають і чують про світ, а це дає змогу говорити про дитячий малюнок як правдивий документ епохи. Коли батьки присвячують малюванню з дітьми достатню кількість часу, це сприяє зміцненню почуття згуртованості в сім’ї.

Під час малювання діти і грають, і вчиться одночасно.

Малювання розвиває у малюків дрібну моторику рук, а також сприяє швидкому засвоєнню різних кольорів та їх відтінків. Вони вчаться порівнювати предмети, тренують пам’ять, розширюють загальне сприйняття світу, розвивають пізнавальні процеси такі як увага, уява, покращується логічне мислення. Якщо дитина малює, вона починає візуально сприймати будь-яку інформацію і помічати дрібниці. У майбутньому цей навик знадобитися, під час навчання в школі, з легкістю буде вивчати різну інформацію і відтворювати під час уроків. Прилучення до культури і самоідентифікація дитини, висловловлення свої почуття – це також завдяки малюванню.

Видатний психолог Лев Виготський розглядав дитячий малюнок як унікальну цінність, своєрідний «зліпок почуттів» і як підготовчу стадію в розвитку активного мовлення дитини.

Не менш важливим фактором є те, що малювання знімає стрес.

Ви запитаєте, а звідки у дитини стрес? Бувають в його житті також неприємні ситуації, а діти часто дуже болісно реагують на сварку батьків, або ж образу від однолітків. Малювання допомагає подолати негативні емоції і зняти напругу, так як дитина захоплена процесом, і всі свої фізичні і розумові зусилля спрямовує на малювання. Особливо малювання добре допомагає психологам і батькам, які хочуть зрозуміти занепокоєння дітей, а також причину тривожності та неспокійних снів. Тому що і колір фарб мають величезне значення, адже якщо дитина малює темними фарбами, то це свідчить про наявність психічних проблем, якщо яскравими, то її життя здається веселою подією.

Однак дуже часто відсутність навичок і елементарних знань техніки і прийомів малювання олівцями і фарбами відвертає дітей від цього заняття, оскільки виходить в результаті їхніх зусиль малюнок здається їм непривабливим, не схожим на те, що хотілося зобразити.

Використання нетрадиційних технік малювання (відбиток, процарапування, монотипія, граттаж, малюнок точками, кляксографія, малювання долонькою і нитками) – реальна можливість дати дитині доступний і дуже простий спосіб використання самих різних предметів в якості матеріалів для художньої творчості. Така робота дає поштовх до розвитку художньої уяви, прояву самостійності, знімає страх перед самим процесом і викликає радісний настрій.

Дозвольте дитині зображати все те, що вона хоче, не стримуйте його творчого польоту

Враховуючи усі ці позитивні якості малювання, педагоги і психологи радять батькам не лише не пригнічувати бажання дитини, а й проявляти себе в малюванні, а також сприяти творчому розвитку дітей. Не варто відразу ж вести дитину в художніх гурток для дітей. Гуртки будуть корисні з 5-6 років і старше, а до цього – вони тільки обмежать розуміння і бачення дитини. Дозвольте дитині зображати все те, що вона хоче, не стримуйте його творчого польоту. Ні в якому разі не варто просити дитину намалювати щось конкретне, як часто це роблять багато батьків. Ви можете лише запропонувати будь-які варіанти, при цьому не змушуйте дитину вибирати саме з того списку, який склали ви. Дайте йому перенести свій внутрішній маленький світ на аркуш паперу. Не смійте критикувати творіння вашого маленької дитини! Якщо ви будете постійно лаяти її з цього приводу, можете не сумніватися, любов до малювання пропаде зовсім швидко, можливо, навіть і не з’явившись. Дитина є дитина, роботи її неідеальні, але в них вкладена душа. Не треба домальовувати малюнки вашого чада, ні під яким приводом. Не робіть це навіть для того, щоб потім похвалитися перед друзями та родичами про досягнення вашого малюка. Не треба виправляти його роботи. Це, швидше за все, образить дитину, підкреслить її неповноцінність.

Завжди хваліть дитину за нестандартні рішення.

Вона зрозуміє, що головне – це її фантазія. Переглядайте і обговорюйте роботи, намальовані раніше. Дитина повинна пам’ятати, що вона до цього моменту вже вміє малювати. Намагайтеся вішати малюнки вашого карапуза на стінку, можна в красивих рамочках. Відвідуйте з дитиною галереї, де виставлені репродукції картин художників, які малюють в різних стилях і головне радійте разом з дитиною.


Матеріал підібрано з інтернет ресурсу




2020-2021н.р.
 
Тема: Різнокольоровий килимок.
Мета: Ознайомити дітей молодшої групи з технікою малювання на мокрому папері. 
Вихованці молодшої групи "Перлинка" побували на  своєму першому занятті у студіїї. 
 






2019 -2020н.р.
Тема: "Чарівні дерева" 
Мета: навчити дітей створювати об'ємні поробки,виховувати охайність, розвивати фантазію.

Тема : "Секрет піни" 
Мета: ознайомти дітей з технікою малювання піною для гоління , навчити змішувати піну і фарбу,познайомити з об'ємними малнками, розвивати уяву.


Тема: "Свято весни"
Мета: ознайомити дітей зі святом весни,навчити виготовляти об'ємні квіти,розвивати вміння поступово створювати картину на папері.

Перше занятта в студії творчості
Тема: "Краса музики"
Мета: дізнатися які музичні інструменти знають діти,познайомити з музичними інструментами, навчити виготовляти музичний інструмент барабан( заняття проходить під класичну  музику)

Фотопрезентація для педагогів на тему "Використання нетрадиційних технік малювання у роботі з дітьми дошкільного віку".


Роль малювання в житті дитини
    Не секрет, що кожна дитина дошкільного віку любить малювати. Діти проявляють любов до малювання по-різному: одні можуть розмалювати шпалери в кімнаті, інші малюють один у одного на руках і ногах різні квіточки, зірочки, сердечка, деякі навіть умудряються використовувати замість полотна для малювання ваші улюблені штори. Це все приносить чаду велике щастя. Нерідко батьки лають за це дітей і, з жалем, викидають зіпсовані речі. Ніколи не забороняйте дитині малювати. Малювання грає величезну роль у розвитку вашого дитя, воно безпосередньо впливає на формування його особистості. Тому, спробуйте взяти себе в руки і не кричати на дитину за те, що його захоплення, трохи переходить межі дозволеного. Направте розвиток його таланту в потрібний напрямок.
Користь  малювання
Заняття малюванням будуть приносити вашому чаду тільки користь. Це особливо позначиться на мисленні дитини, так як воно досить тісно пов’язане з малюванням. У процесі творчості в роботу будуть залучені багато аналізатори (м’язової-відчутні, рухові, а також зорові). Крім цього, образотворче мистецтво добре впливає на розвиток дрібної моторики, уваги і пам’яті. Воно навчить його не тільки думати, але й аналізувати, порівнювати, співставляти, уявляти і складати.
Під час малювання будуть задіяні як фізична, так і розумова активність малюка. У процесі створення нового малюнка, дитина докладає величезних зусиль, щоб завершити його, і осягає при цьому нові знання та вміння. Спочатку у дітей викликає інтерес те, як рухаються олівець і пензель, після, вони зацікавлюються тими слідами, які залишаються на папері, і, в підсумку, настає той момент, коли дитина бажає намалювати те, що він бачить у себе в голові. Кожне чадо є своєрідний і індивідуальний світ, в якому є свої правила поведінки, є почуття, які властиві лише йому самому. Зробіть так, щоб життя вашого малюка була цікава, динамічна і насичена. У такому випадку, у дитини буде багато різних вражень, завдяки яким, його мислення буде неординарним.
Фантазія і уява – одні з найважливіших складових життя малюка. Найактивнішим і плідним часом для того, щоб розвивати уяву, вважається період від 5 до 15 років. Тому, дуже важливо не упустити цей момент, і дати зрозуміти дитині, яке велике значення має присутність образотворчого мистецтва в його житті. Як тільки зникне бажання фантазувати, відразу ж знизиться можливість мислити творчо. Пропаде інтерес до мистецтва і творчості. Треба безперервно розвивати творче мислення дитини. Бажано записати його на будь-які гуртки чи курси з малювання.
Правила залучення дитини до занять
Перш ніж ви це почнете, запам’ятайте деякі правила:
Ви вже вирішили, що пора почати навчати дитину малюванню?
  1. Ні в якому разі не варто просити дитину намалювати щось конкретне, як часто це роблять багато батьків. Ви можете лише запропонувати будь-які варіанти, при цьому не змушуйте дитину вибирати саме з того списку, який склали ви. Дайте йому перенести свій внутрішній маленький світ на аркуш паперу.
  2. Не смійте критикувати творіння вашого маленької дитини! Якщо ви будете постійно лаяти його з цього приводу, можете не сумніватися, любов до малювання пропаде зовсім швидко, можливо, навіть і не з’явившись. Дитина є дитина, роботи його неідеальні, але в них вкладена душа.
  3. Не треба домалювати малюнки вашого чада, ні під яким приводом. Не робіть це навіть для того, щоб потім похвалитися перед друзями та родичами про досягнення вашого малюка. Не треба виправляти його роботи. Це, швидше за все, образить дитину, підкреслить його неповноцінність, а ще він може вирішити для себе те, що сам нічого домалювати нормально не зможе.
  4. Не вчіть дитину перемальовувати чи малювати який-небудь конкретний образ. Це неодмінно вб’є його фантазію. Буде краще, якщо ви навчите дитину різним прийомам малювання. Нехай він сам вирішує, яким чином і де саме їх використовувати.
  5. Завжди хваліть дитину за нестандартні рішення. Він зрозуміє, що головне – це його фантазія.
  6. Переглядайте і обговорюйте з ним роботи, намальовані раніше. Він повинен пам’ятати, що він до цього моменту вже вміє малювати. Намагайтеся вішати малюнки вашого карапуза на стінку, можна в красивих рамочках.
  7. Відвідуйте з дитиною галереї, де виставлені репродукції картин художників, які малюють в різних стилях.
  8. Малюйте фарбами з дітьми, навчіть створювати нові кольори, змішуючи наявні.
  9. Малювання олівцем для дітей також важливо. Використовуючи олівець, дитина зможе малювати чіткі і прямі лінії. Придбайте олівці різної твердості.
Тепер, ознайомившись із статтею, ви знаєте, яку роль відіграє малювання в житті вашого малюка. Тому, не пропустіть той момент, коли потрібно прищеплювати любов дитини до образотворчого мистецтва. Бажаємо успіху у вихованні дітей!