Група 5 р.ж "Дзвіночки"





Дуже плідно та цікаво пройшов «День здоров‘я» у групі «Дзвіночки». https://youtu.be/ITOnocUtoKc






День вишиванки не є офіційним, але відзначають його не тільки в Україні, але й за її межами – українці та всі прихильні до нас та до нашої культури люди.

А як його відсвяткували наші малюки Ви можете переглянути ,натиснувши на ссилку нижче




Так відзначили День пам‘яті та примирення у групі «Дзвіночки»

https://youtu.be/ReU_ti0A0Ns



5 травня вихователь Вінковська Н.Л. підготувала для своїх вихованців заняття «Вогонь друг-вогонь ворог», приурочене Тижню безпеки.





29.04.21 у нашій групі відбулося заняття, приурочене до Тижня охорони праці «Друзі здоров‘я».

Метою якого було: закріпити знання про правильне харчування, вітаміни, лікарські рослини; виховати добре, чуйне ставлення один до одного, співчуття, бажання допомогати.
Малюки допомогли Ведмедику одужати,бо він 
застудився.



Природознавчі дослідження є одночасно продуктом і процесом. Як продукт природознавчі дослідження є організованим об’ємом знань про фізичний і природний світ. Як процес – це спостереження та експериментування. Дуже важливо, щоб діти брали участь у процесі дослідження природи, оскільки ті вміння, які вони розвинуть у собі, будуть переноситися в інші навчальні дисципліни й стануть в нагоді впродовж усього життя. Саме тому, не втрачаючі дорогоцінного часу, адже сніг нас радує не часто, вихованці разом зі своїми вихователоями провели дослід зі снігом під гаслом: "Про все-все на світі хочу знати, тому за досліди берусь завзято!"



Город на підвіконні в дитячому садку сприяє розвитку допитливості і спостережливості в дітей, він допомагає краще пізнати життя рослин. Вирощення міні-городу має велике значення для пізнавального розвитку дітей, виховання екологічної культури та правильної поведінки у природі. Діти отримують навички вирощування рослин власноруч, догляду та спостереження за ними, дізнаються про умови вирощування городних рослин, вчаться естетично прикрашати ділянки з рослинами, бачать результати своєї праці. Також маленькі дослідники мають змогу під час прийому їжі покуштувати деякі пророщені рослини - наприклад, зелену цибулю або часник, які є корисним джерелом вітамінів взимку. Сьогдні вихованці гр."Дзвіночки" зробили перший крок до власного городу на підвіконні. Висадили цибулю.



Наші прогулянки, завжди відрізняються своєю різноманітністю. Під час прогулянок, ми прагнемо, не тільки оздоровити і загортувувати дітей, а й насичити їх захоплюючими емоціями. Ніщо не піднімає настрій дітям, як довгоочікуваний сніг! Це радість, це спогади, це дитинство!



 Вихователь середньої групи "Дзвіночки", Вінковська Н.Л. провела заняття з ліпленння                    (з солоного тіста)  "Ми маленькі кондитери". Під час заняття діти занурившись в чарівний світ солодощів відчули себе справжніми кондитерами, зробивши чудові тістечка для своїх рідних.


     




09.10.2020року в г групі пройшли батьківські збори 
      за допомогою платформи  ZOOM.  
   Вихователь  групи Вінковська Н.Л. ознайомила батьків з вимогами освітньої програми "Дитина в дошкільні роки" для дітей 5 року життя та загальним змістом парціальної програми "Дошкільнятам.Освіта для сталого розвитку", розділ: « Подорож у довкілля » для дітей 5 року життя.                                                                                                                                           Практичний психолог Іванова О.О. провела дистанційний тренінг для батьків на встановленняпартнерської взаємодії батьків з дитиниою.                                                                       Також  батьки пригадали та закріпили правила безпеки життєдіяльності  на дорозі та при пожежі.                                                                                                                                                    Був обраний батьківський комітет та голова батьківського комітету - Колесникова А.В.

Мета програми "Дитина в дошкільні роки"– забезпечити повноцінний фізичний, соціальний, пізнавальний та духовний розвиток зростаючої особистості; полегшити входження дитини в широкий світ і розвинути її внутрішні сили. 

ПОКАЗНИКИ  КОМПЕТЕНЦІЇ  ДИТИНИ

ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ :

 контролює гігієнічній стан свого тіла і дотримання правил гігієни;

 розуміє корисність загартувальних процедур

 знає назви й ознаки деяких хвороб;

 зберігає особисте здоров’я засобами загартування, ранкової гімнастики;

 знає основні частини свого тіла та тіла дорослого, функції деяких органів;

 знає правила захисту тіла від непогоди;

 має деякі практичні навички правильного харчування та культури споживання          їжі;

 РОЗВИТОК ДУХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ:

 бережно поводиться з речами, предметами;

 дотримується правил культурної поведінки4

 під час розмови не опускає голови, не відвертається, спокійно вислуховує того, хто говорить;

 користується знаннями щодо поваги до близьких.

ПРИРОДНИЧО-ЕКОЛОГІЧНОА КОМПЕТЕНЦІЯ :

 знає про Сонячну систему — сонячну сім’ю планет, до якої належить і наша Земля; розповідає про неї;

 усвідомлює невідокремленість нашого життя від життя Всесвіту;

 розрізнює об’єкти і явища природи за їхніми ознаками, виокремлює сукупності їхніх сенсорних ознак;

 складає описові розповіді про тварин і рослини,;

 під керівництвом та контролем дорослого здійснює догляд за рослинами;

 виявляє інтерес до особливостей зовнішнього вигляду, способу життя рослин і тварин; співчуття живому організму;

КУЛЬТУРОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНЦІЯ:

 знає предмети домашнього вжитку та їхні деталі, застосування;

 знає назву рідного міста (села); назву вулиці, де розташовано дитячий садок;

 виявляє інтерес до праці дорослих; сумлінно виконує обов’язки чергового по їдальні і під час підготовки до занять;

 уміє виявляти активність, охайність, самостійність у практичній трудовій діяльності;

 уміє додержуватися послідовності в одяганні та роздяганні;

 володіє елементарними правилами поводження в громадських місцях і вмінням додержуватися правил безпеки на вулиці.

ОБРАЗОТВОРЧА КОМПЕТЕНЦІЯ :

 орієнтується в деяких засобах виразності, розуміє, для чого вони використовуються;

 знає вид скульптури (декоративної), її призначення та хто створює; деякі народні іграшки;

 розрізняє жанри живопису (пейзаж, натюрморт);

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНЦІЇ ДИТИНИ З МАЛЮВАННЯ:

 сприймає та розуміє художні твори образотворчого мистецтва, висловлює свої почуття;

 створює і передає основні ознаки зображуваного об’єкта;

 створює художньо виразний образ у кольоровому просторі;

 володіє технічними навичками і прийомами їхнього зображення;

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНЦІЇ ДИТИНИ З ЛІПЛЕННЯ:

 відтворює характерні ознаки зображуваного;

володіє необхідними їй способами і прийомами ліплення предметів;

відтворює сюжетні композиції;

поєднує предмети, образи в сюжетні композиції; реалізовує власний задум, самостійно добирає засоби його втілення;

 уміє передавати структурні особливості образів;

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНЦІЇ ДИТИНИ З АПЛІКАЦІЇ:

 у процесі розміщення образу предмета орієнтується на площині;

 складає візерунки з рослинних елементів та геометричних форм, ураховуючи кольорові сполучення, форму;

 вирізує частини, викладає й акуратно наклеює зображення;

 володіє навичками різання і вирізування;

 підтримує порядок, дотримується правил безпеки під час роботи.

МУЗИЧНА КОМПЕТЕНЦІЯ :

 уміє уважно, зацікавлено слухати вокальну та інструментальну музику, дослуховує її до кінця;

 упізнає твір за вступом, знає його назву; твір за мелодією, яку зіграють або проспівають без слів;

 розрізняє звучання музичних інструментів і голосів за тембром;

 уміє розрізняти засоби музичної виразності: динамічні (голосно — тихо); темпові (швидко — повільно); регістрові (високо — низько);

 розрізняє контрастні за настроєм музичні твори; марш, танок, колискову.

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНЦІЇ ДИТИНИ ЗІ СПІВІВ:

 співає виразно, природним голосом, без напруги;

 уміє співати легко, плавно; брати дихання між короткими фразами;

 промовляє чітко слова;

 уміє інтонаційно правильно передавати мелодію;

 самостійно використовує знайомі пісні в іграх, хороводах, грі на музичних дитячих інструментах.

ХУДОЖНЬО-МОВЛЕННЄВА КОМПЕТЕНЦІЯ :

 розрізняє жанрові особливості прозових та віршованих творів, упізнає, називає, знає напам’ять утішки, забавлянки, українські народні пісні, лічилки (3–4), скоромовки (3–4), мирилки (1–2), заклички (1–2), прислів’я, приказки (4–5), загадки (4–5);

 знає, називає українські народні казки (до 5–6 назв), упізнає знайомих казкових героїв на ілюстраціях, розуміє мораль казки, адекватно оцінює поведінку позитивних і негативних героїв у казках про тварин;

 відповідає на запитання за змістом казки;

 упізнає твори-жарти, небилиці, оповідання, вірші, знає та називає прізвища письменників і поетів знайомих оповідань, казок, віршів. Упізнає на портреті письменників: Т. Шевченка, Лесю Українку, Г. Бойка, Н. Забілу;

 бере участь у святкових дійствах, ранках, інсценує тексти художніх творів.

ІГРОВА КОМПЕТЕНЦІЯ ДИТИНИ:

 усвідомлює себе в певній ролі, виконуючи відповідні рольові дії;

 відтворює діалоги персонажів, передаючи за допомогою інтонації, міміки, жестів, рухів характер образів;

 має інтерес до процесу та результатів гри;

 додержується своєї черги діяти, поступається іншому, радіє своїм успіхам та успіхам своїх однолітків;

 виконує роль ведучого, роз’яснює правила гри;

ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНА КОМПЕТЕНЦІЯДИТИНИ:

 визначає кількість елементів множини (у межах 5);

 рухається в заданому напрямку: вперед, назад, униз, угору, праворуч, ліворуч;

 відрізняє геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник, прямокутник; куля, куб, циліндр), показує їхні елементи, описує їх;

 знаходить у довкіллі предмети, схожі на знайомі геометричні фігури в просторі та на площині;

 упорядковує об’єкти за заданими ознаками — довжина, ширина, висота, величина, товщина;

КОМПЕТЕНЦІЯ ДИТИНИ З КОНСТРУЮВАННЯ:

 самостійно трансформує об’єкт (змінює довжину, висоту та ширину конструкцій) відповідно до завдання або ігрового задуму;

 створює вироби з паперу та природного матеріалу;

 може ділити квадратні і прямокутні аркуші паперу навпіл .

 уміє зводити споруди з кубиків різного розміру;

 уміє будувати за допомогою конструктора Lego, використовує різні способи з’єднання деталей конструктора;

МОВНО-МОВЛЕННЄВА КОМПЕТЕНЦІЯ ДИТИНИ:

 оволодіває правильною вимовою всіх звуків рідної мови, у тому числі шиплячими і звуком [р], хоча ще спостерігається деяка нестійкість у вимові шиплячих та звука [р]. Тип мовного дихання — змішаний;

 диференціює близькі звуки, має добре розвинений фонематичний слух. Темп мовлення нормалізується, регулює силу голосу відповідно до ситуації;

 виділяє з тексту слова з потрібним звуком, у слові виділяє перший та останній звуки, добирає слова з потрібним звуком, диференціює поняття звук, слово;

 правильно використовує багатозначні слова;

 добирає синоніми, антоніми, класифікує предмети за ознаками, властивостями; недостатньо розуміє переносне значення слів;

 утворює форми однини і множини;

 будує речення різного типу: прості, складносурядні та складнопідрядні зі сполучниками, сполучними словами, прямою мовою;

 відповідає реченнями на запитання за змістом картини, художнього тексту;

 уміє складати розповіді за зразком вихователя: описові, сюжетні з власного досвіду;

 регулює темп мовлення та висоту голосу; правильно й чітко вимовляє звуки мови та всі слова, які є в активному словнику.

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНЦІЇ ДИТИНИ З ГРАМОТИ:

 регулює темп мовлення та висоту голосу; правильно й чітко вимовляє звуки мови та всі слова, які є в активному словнику;

 володіє навичками диференціації твердих і м’яких приголосних звуків, виконує завдання на добір слів із заданим звуком.

                                 Впровадження парціальної програми «Дошкільнятам.                           Освіта для сталого розвитку». Мета курсу.

      Програма  призначена для роботи з дітьми в рамках навчального курсу «Дошкільнятам про освіту для сталого розвитку». У ній міститься коротке теоретичне обґрунтування ідей освіти для сталого розвитку, опис змісту і організації освітнього процесу.

    Метою курсу: є формування у дошкільників мотивації до дій та моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя.

     Завданнями курсу є створення умов для:

 1) формування у дітей початкових уявлень про дії та поведінку, що орієнтовані на сталий розвиток, необхідних для свідомого вибору способу власного життя;

2) усвідомлення старшими дошкільниками необхідності збереження ресурсів Землі та особистої причетності до майбутнього суспільства і природи;

3) розвиток у дітей звичок і моделей поведінки, що відповідають сталому розвитку бажання діяти у цьому напрямі.

     Сталий розвиток охоплює три сфери суспільного життя:

-екологічну,

-економічну,

- соціальну.

1. В екологічній сфері. Визначення кордонів, в яких має розвиватись цивілізація. Охорона і раціональне використання ресурсів, зокрема прісної води, морів, океанів, а також землі, повітряного басейну; збереження біологічного різноманіття; боротьба з винищенням лісів; видалення відходів. Збереження екосистем для підтримання життя як невід’ємної складової стійкого розвитку людського потенціалу.

2. В економічній сфері. Повне перетворення ринкової системи. Переоцінка економічною теорією ролі екологічного фактора в економічному розвитку, визначення нових пріоритетів. Відмова від тупикових сучасних моделей економічного розвитку і споживання. Поступове скорочення негативного впливу на природу техногенного типу економіки. Перехід на позицію «людина як мета економічного зростання, а не його засіб».

3. У соціальній сфері. Розвиток демократії, дотримання прав людини, вирішення питань бідності, етнічних та демографічних проблем; подолання негативного впливу глобальних екологічних проблем на людський розвиток.

     Діти 5-го року життя, мають оволодіти вміннями:

-вступати у взаємини з іншими людьми,

-комунікувати, звертатися на ім’я до ровесників і дорослих,

-заявляти про свої потреби,

-бажання, ініціювати свої дії,

-будувати елементарні взаємовідносини у суслі ній ігровій діяльності.

У цьому віці діти вчаться розуміти можливості свого тіла та його потреби.

Передбачені програмою курсу дії спрямовані на:

- покращення стосунків між дітьми та іншими людьми;

- підтримку морального і психологічного клімату в групі;

- розумне споживання енергії та води;

- зменшення витрат сировини;

- зміцнення власного здоровя.



 Вихователь Вінковська Н.Л. провела заняття з грамоти, на якому виховнці отримали загальне  уявлення про букву М  як письмове значення звука м. До дітей у гості завітав чарівний Метелик разом з яким діти зробили дихальну гімнастику: вчились робити короткий, без напруги мязів обличчя та шиї вдих, і плавний, безшумний видих через рот. Діти навчились вирізняти звук м у словах, розвивали мовленнєвий слух. Вправа з дзеркальцем  доопомогла розвити рухливість язика та губ. Під час ігрової вправи "Чарівна торбинка" вихованці вчились інтонувати звук 
шляхом наслідування, дивлячись на картинку , у назві якої є  звук м.



 Вихователь Столповська А.С. провела заняття з розвитку мовлення на тему "Овочі". Під час заняття діти  збагачували активний словник на основі знань та уявлень, активізували словник назвами овочів та фруктів. Закріплювали знання про овочі та фрукти у грі "Зваримо борщ" та "Зварнимо компот" (поділившись на дві команди), Малюки отримали багато позитивних емоцій  від заняття.



Вихователь  Столповська А.С. провела для вихованців своєї групи заняття з аплікації.                     ТЕМА: Кольори осені.                                                                                                                                          Осінь надіслала малятам листа в якому прислала цікаві завдання і запропонувала їх виконати. Вона   передала малятам елементи візерунка (трикутні ялинки -  велика та мала, коло- сонечко і малесенькі  кольорові трикутники - листочки). Відгадуючи загадки, закріпивши поняття "вгорі", "внизу", "ліворуч", "праворуч" "великий", "маленький" та використовуючи всі елементи  вихованці викладували ялинки, прикрашали дерева осіннім листям, а на небі з'явилось усміхнене сонечко. Це заняття  закріпило знання дітей про ознаки осені, її кольори,  вміння орієнтуватись на площині аркушу, викладаючи з геометричних фігур конкретні образи, працювати з клеєм, ножицями (різати по прямій) та виховувавало  у малечі уміння бачити красу та розповідати про неї.