Група 5 р.ж "Сонечко"



 
Сьогодні 20 травня 2021 року у «День вишиванки» вихователь Гричана К.В. підготувала для своїх малюків цікаве тематичне заняття.

Заняття з аплікації «Вишиваночка»
Мета: продовжити вчити дітей бачити самобутність та оригінальність українського національного вбрання; вправляти у прикрашанні одягу готовими елементами української вишивки;  сприяти розвитку інтересу до завдань художньо-естетичного  характеру.






А ще сьогодні малята прийняли участь у «Дні здоров‘я»-  під керівництвом інструктора з фізичного виховання Мусатової У.В. малята веселились, займались спортом,грали в цікаві рухливі ігри.









Ось так продуктивно та цікаво пройшов «Тиждень безпеки» у групі «Сонечко»

Діти ознайомлювалися з правилами дорожнього руху, з дорожніми знаками. Також грали в гру «Їстівні - не їстівні гриби». Провели бесіду «Вибухонебезпечні речовини».


 




5 травня вихователь Гричана К. В. підготувала для своїх малят тематичні бесіди та заняття,присвячені пожежній безпеці.




28 квітня 2021 року
Сьогодні у ЗДО «Зіронька» у вихованців середньої логопедичної групи «Сонечко» відбулося святкування християнського свята «Великодня». 
Діти в святковому вбранні доторкнулися до традицій і звичаїв цього свята. До дітей завітала дівчинка-Весна,яка розповіла про прихід Пасхи.
Малята з задоволенням водили хороводи,декламували вірші,співали пісні,грали в великодні ігри: «Ти котись,яйце», «Перенеси писанку». Також діти долучились і до ручної праці-зробили аплікацію паски




Ось і розпочався «Тиждень охорони праці» у нашому садочку. 

Вихователь Гричана К. В. підготувала для малюків заняття за темою: «Знайомство з Коронавірусом»

Мета: знайомити дітей з вірусом COVID-19 та як потрібно себе вести під час карантину в дитячому садку та за його межами; закріпити знання поводження під час карантину; формувати вміння дітей дбати про своє здоров‘я; закріпити алгоритм миття рук та одягання маски; розвивати пам‘ять, мислення, увагу; виховувати допитливість, вміння дружно поводитись в колективі. 





В логопедичниій групі пройшли батьківські збори за допомогою системи ZOOM. Вихователь логопедичної групи Гарнаженко А.В. ознайомила батьків з вимогами освітньої програми "Дитина в дошкільні роки" для дітей 5 року життя та загальним змістом парціальної програми "Дошкільнятам.Освіта для сталого розвитку".

Розділ: « Подорож у довкілля » для дітей 5 року життя.
Мета програми – забезпечити повноцінний фізичний, соціальний, пізнавальний та духовний розвиток зростаючої особистості; полегшити входження дитини в широкий світ і розвинути її внутрішні сили. 

ПОКАЗНИКИ  КОМПЕТЕНЦІЇ  ДИТИНИ

ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ :

контролює гігієнічній стан свого тіла і дотримання правил гігієни;

 розуміє корисність загартувальних процедур

 знає назви й ознаки деяких хвороб;

 зберігає особисте здоров’я засобами загартування, ранкової гімнастики;

 знає основні частини свого тіла та тіла дорослого, функції деяких органів;

 знає правила захисту тіла від непогоди;

 має деякі практичні навички правильного харчування та культури споживання          їжі;

 РОЗВИТОК ДУХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ:

 бережно поводиться з речами, предметами;

 дотримується правил культурної поведінки4

 під час розмови не опускає голови, не відвертається, спокійно вислуховує того, хто говорить;

 користується знаннями щодо поваги до близьких.

ПРИРОДНИЧО-ЕКОЛОГІЧНОА КОМПЕТЕНЦІЯ :

 знає про Сонячну систему — сонячну сім’ю планет, до якої належить і наша Земля; розповідає про неї;

 усвідомлює невідокремленість нашого життя від життя Всесвіту;

 розрізнює об’єкти і явища природи за їхніми ознаками, виокремлює сукупності їхніх сенсорних ознак;

 складає описові розповіді про тварин і рослини,;

 під керівництвом та контролем дорослого здійснює догляд за рослинами;

 виявляє інтерес до особливостей зовнішнього вигляду, способу життя рослин і тварин; співчуття живому організму;

КУЛЬТУРОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНЦІЯ:

 знає предмети домашнього вжитку та їхні деталі, застосування;

 знає назву рідного міста (села); назву вулиці, де розташовано дитячий садок;

 виявляє інтерес до праці дорослих; сумлінно виконує обов’язки чергового по їдальні і під час підготовки до занять;

 уміє виявляти активність, охайність, самостійність у практичній трудовій діяльності;

 уміє додержуватися послідовності в одяганні та роздяганні;

 володіє елементарними правилами поводження в громадських місцях і вмінням додержуватися правил безпеки на вулиці.

ОБРАЗОТВОРЧА КОМПЕТЕНЦІЯ :

 орієнтується в деяких засобах виразності, розуміє, для чого вони використовуються;

 знає вид скульптури (декоративної), її призначення та хто створює; деякі народні іграшки;

 розрізняє жанри живопису (пейзаж, натюрморт);

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНЦІЇ ДИТИНИ З МАЛЮВАННЯ:

 сприймає та розуміє художні твори образотворчого мистецтва, висловлює свої почуття;

 створює і передає основні ознаки зображуваного об’єкта;

 створює художньо виразний образ у кольоровому просторі;

 володіє технічними навичками і прийомами їхнього зображення;

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНЦІЇ ДИТИНИ З ЛІПЛЕННЯ:

 відтворює характерні ознаки зображуваного;

володіє необхідними їй способами і прийомами ліплення предметів;

відтворює сюжетні композиції;

поєднує предмети, образи в сюжетні композиції; реалізовує власний задум, самостійно добирає засоби його втілення;

 уміє передавати структурні особливості образів;

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНЦІЇ ДИТИНИ З АПЛІКАЦІЇ:

 у процесі розміщення образу предмета орієнтується на площині;

 складає візерунки з рослинних елементів та геометричних форм, ураховуючи кольорові сполучення, форму;

 вирізує частини, викладає й акуратно наклеює зображення;

 володіє навичками різання і вирізування;

 підтримує порядок, дотримується правил безпеки під час роботи.

МУЗИЧНА КОМПЕТЕНЦІЯ :

 уміє уважно, зацікавлено слухати вокальну та інструментальну музику, дослуховує її до кінця;

 упізнає твір за вступом, знає його назву; твір за мелодією, яку зіграють або проспівають без слів;

 розрізняє звучання музичних інструментів і голосів за тембром;

 уміє розрізняти засоби музичної виразності: динамічні (голосно — тихо); темпові (швидко — повільно); регістрові (високо — низько);

 розрізняє контрастні за настроєм музичні твори; марш, танок, колискову.

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНЦІЇ ДИТИНИ ЗІ СПІВІВ:

 співає виразно, природним голосом, без напруги;

 уміє співати легко, плавно; брати дихання між короткими фразами;

 промовляє чітко слова;

 уміє інтонаційно правильно передавати мелодію;

 самостійно використовує знайомі пісні в іграх, хороводах, грі на музичних дитячих інструментах.

ХУДОЖНЬО-МОВЛЕННЄВА КОМПЕТЕНЦІЯ :

 розрізняє жанрові особливості прозових та віршованих творів, упізнає, називає, знає напам’ять утішки, забавлянки, українські народні пісні, лічилки (3–4), скоромовки (3–4), мирилки (1–2), заклички (1–2), прислів’я, приказки (4–5), загадки (4–5);

 знає, називає українські народні казки (до 5–6 назв), упізнає знайомих казкових героїв на ілюстраціях, розуміє мораль казки, адекватно оцінює поведінку позитивних і негативних героїв у казках про тварин;

 відповідає на запитання за змістом казки;

 упізнає твори-жарти, небилиці, оповідання, вірші, знає та називає прізвища письменників і поетів знайомих оповідань, казок, віршів. Упізнає на портреті письменників: Т. Шевченка, Лесю Українку, Г. Бойка, Н. Забілу;

 бере участь у святкових дійствах, ранках, інсценує тексти художніх творів.

ІГРОВА КОМПЕТЕНЦІЯ ДИТИНИ:

 усвідомлює себе в певній ролі, виконуючи відповідні рольові дії;

 відтворює діалоги персонажів, передаючи за допомогою інтонації, міміки, жестів, рухів характер образів;

 має інтерес до процесу та результатів гри;

 додержується своєї черги діяти, поступається іншому, радіє своїм успіхам та успіхам своїх однолітків;

 виконує роль ведучого, роз’яснює правила гри;

ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНА КОМПЕТЕНЦІЯДИТИНИ:

 визначає кількість елементів множини (у межах 5);

 рухається в заданому напрямку: вперед, назад, униз, угору, праворуч, ліворуч;

 відрізняє геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник, прямокутник; куля, куб, циліндр), показує їхні елементи, описує їх;

 знаходить у довкіллі предмети, схожі на знайомі геометричні фігури в просторі та на площині;

 упорядковує об’єкти за заданими ознаками — довжина, ширина, висота, величина, товщина;

КОМПЕТЕНЦІЯ ДИТИНИ З КОНСТРУЮВАННЯ:

самостійно трансформує об’єкт (змінює довжину, висоту та ширину конструкцій) відповідно до завдання або ігрового задуму;

 створює вироби з паперу та природного матеріалу;

 може ділити квадратні і прямокутні аркуші паперу навпіл .

уміє зводити споруди з кубиків різного розміру;

 уміє будувати за допомогою конструктора Lego, використовує різні способи з’єднання деталей конструктора;

МОВНО-МОВЛЕННЄВА КОМПЕТЕНЦІЯ ДИТИНИ:

 оволодіває правильною вимовою всіх звуків рідної мови, у тому числі шиплячими і звуком [р], хоча ще спостерігається деяка нестійкість у вимові шиплячих та звука [р]. Тип мовного дихання — змішаний;

 диференціює близькі звуки, має добре розвинений фонематичний слух. Темп мовлення нормалізується, регулює силу голосу відповідно до ситуації;

 виділяє з тексту слова з потрібним звуком, у слові виділяє перший та останній звуки, добирає слова з потрібним звуком, диференціює поняття звук, слово;

 правильно використовує багатозначні слова;

 добирає синоніми, антоніми, класифікує предмети за ознаками, властивостями; недостатньо розуміє переносне значення слів;

 утворює форми однини і множини;

 будує речення різного типу: прості, складносурядні та складнопідрядні зі сполучниками, сполучними словами, прямою мовою;

 відповідає реченнями на запитання за змістом картини, художнього тексту;

 уміє складати розповіді за зразком вихователя: описові, сюжетні з власного досвіду;

 регулює темп мовлення та висоту голосу; правильно й чітко вимовляє звуки мови та всі слова, які є в активному словнику.

ПОКАЗНИКИ КОМПЕТЕНЦІЇ ДИТИНИ З ГРАМОТИ:

 регулює темп мовлення та висоту голосу; правильно й чітко вимовляє звуки мови та всі слова, які є в активному словнику;

 володіє навичками диференціації твердих і м’яких приголосних звуків, виконує завдання на добір слів із заданим звуком.

  

Впровадження парціальної програми «Дошкільнятам. Освіта для сталого розвитку». Мета курсу.

      Програма  призначена для роботи з дітьми в рамках навчального курсу «Дошкільнятам про освіту для сталого розвитку». У ній міститься коротке теоретичне обґрунтування ідей освіти для сталого розвитку, опис змісту і організації освітнього процесу.

    Метою курсу: є формування у дошкільників мотивації до дій та моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя.

     Завданнями курсу є створення умов для:

 1) формування у дітей початкових уявлень про дії та поведінку, що орієнтовані на сталий розвиток, необхідних для свідомого вибору способу власного життя;

2) усвідомлення старшими дошкільниками необхідності збереження ресурсів Землі та особистої причетності до майбутнього суспільства і природи;

3) розвиток у дітей звичок і моделей поведінки, що відповідають сталому розвитку бажання діяти у цьому напрямі.

     Сталий розвиток охоплює три сфери суспільного життя:

-екологічну,

-економічну,

- соціальну.

1. В екологічній сфері. Визначення кордонів, в яких має розвиватись цивілізація. Охорона і раціональне використання ресурсів, зокрема прісної води, морів, океанів, а також землі, повітряного басейну; збереження біологічного різноманіття; боротьба з винищенням лісів; видалення відходів. Збереження екосистем для підтримання життя як невід’ємної складової стійкого розвитку людського потенціалу.

2. В економічній сфері. Повне перетворення ринкової системи. Переоцінка економічною теорією ролі екологічного фактора в економічному розвитку, визначення нових пріоритетів. Відмова від тупикових сучасних моделей економічного розвитку і споживання. Поступове скорочення негативного впливу на природу техногенного типу економіки. Перехід на позицію «людина як мета економічного зростання, а не його засіб».

3. У соціальній сфері. Розвиток демократії, дотримання прав людини, вирішення питань бідності, етнічних та демографічних проблем; подолання негативного впливу глобальних екологічних проблем на людський розвиток.

     Діти 5-го року життя, мають оволодіти вміннями:

-вступати у взаємини з іншими людьми,

-комунікувати, звертатися на ім’я до ровесників і дорослих,

-заявляти про свої потреби,

-бажання, ініціювати свої дії,

-будувати елементарні взаємовідносини у суслі ній ігровій діяльності.

У цьому віці діти вчаться розуміти можливості свого тіла та його потреби.

Передбачені програмою курсу дії спрямовані на:

- покращення стосунків між дітьми та іншими людьми;

- підтримку морального і психологічного клімату в групі;

- розумне споживання енергії та води;

- зменшення витрат сировини;

- зміцнення власного здоровя.


Вчитель-логопед Алєйнікова Н.С.підготувала інформацію для батьків з ознайомлення  з психологічними та віковими особливостями дітей з ЗНМ, змістом і формами корекційної роботи.

Основні причини порушень мовлення:

· спадкові фактори;

·внутрішньоутробна патологія, зокрема: інфекційні чи соматичні захворювання, травми, несумісність крові за резус-фактором, інтоксикації та ін.;

· пологові травми або асфіксія;

· різні захворювання чи травми у перші роки життя дитини;

· соціально-психологічні фактори: недостатність емоційного і мовленнєвого спілкування з дорослими, двомовність у сім'ї, надмірне стимулювання мовленнєвого розвитку дитини, педагогічна занедбаність, психотравмуючі ситуації.

Порушення мовлення можуть виникати внаслідок дії як однієї причини, так і їх поєднання.

Загальний недорозвиток мовлення(ЗНМ)складне мовленнєвепорушення, при якому у дитини з нормальним слухом та інтелектомпорушуютьсяусікомпонентимови: лексика, фонетика, граматика. Мовленнєвийнедорозвитокможе бути виражений в різномуступені: відповноївідсутностімовленнєвихзасобівспілкування до розгорнутогомовлення з окремимиелементами лексико-граматичного та фонетичногонедорозвитку.

 

Деякі особливості розвитку дітей з мовленнєвими порушеннями

Психологічні особливості дітей з порушеннями мовлення знаходяться у прямій залежності від якості та ступеня порушення, його причин. Такі діти виснажливі, швидко втомлюються, передусім у розумових видах діяльності.

Вони можуть бути дратівливими, збудженими, розгальмованими, неспокійними, непосидючими; їхній настрій швидко змінюється внаслідок емоційної нестійкості.

У окремих дітей спостерігається загальмованість, зниження розумової працездатності, зниження уваги. Досить часто мовленнєві порушення цієї категорії дітей викликають нестійкість уваги й пам'яті, недостатність регулюючої функції мовлення, порушення пізнавальної діяльності та розумової працездатності.      

Діти з порушеннями мовлення характеризуються як підвищеною збудливістю, негативізмами, як і розладами поведінки, так і навпаки — надмірною сором'язливістю, невпевненістю, ранімістю.

         Важливо своєчасно почати роботу над корекцією мовлення, адже будь-яке мовленнєве відхилення від норми може призвести до шкільної неуспішності, порушень у поведінці, проблем у спілкуванні як з однолітками, так і дорослими. Такі дітимають одержувати відповідну психолого-педагогічну і (або) медичну допомогу та потребують індивідуального підходу у процесі навчання і виховання.

                              Корекційний процес в логопедичній групі

Основною метою спеціальної логопедичної групи є корекція мовленнєвих порушень у дітей та повноцінна підготовка їх до навчання у масовій школі.

Навчання і виховання здійснюються на основі програми масового дошкільного закладу, адаптованої до особливостей психофізичного розвитку цієї категорії вихованців.

Ефективність логопедичної допомоги у дошкільних закладах залежить від комплексного психолого-медико-педагогічного впливу та співпраці з батьками. Безпосередню корекцію мовленнєвих порушень здійснює логопед. Тривалість індивідуального заняття 15 хвилин, підгрупового 20 хвилин, за віковою нормою. Також вихователізаймаються з дітьмиза рекомендаціями логопеда, продовжуючи роботу над мовленнєвими навичками, виробленими на логопедичних заняттях. Тому вкрай важливо не пропускати відвідування дитячого садка. Вдома батьки з дітьми закріплюють отриманні знання та навички одержані на логопедичних заняттях. Це одна з головних умов вдалої корекції мовлення.

Основнінапрямиформування і розвиткумовленнядітей на підгрупових заняттях

1.Формування лексичноїсторонимовлення.

2.Формування граматичноїсторонимовлення.

3.Формування зв'язногомовлення

4.Формування фонетико-фонематичноїсторонимовлення.

 

Основні напрями формування і розвитку мовлення дітей на індивідуальних заняттях

1.       Розвивати рухливість артикуляційного апарату.

2.       Розвивати фонематичне сприймання, слухову увагу, вміння чути себе.

3.       Розвивати координацію рухів, дрібну моторику.

4.       Розвивати всі психічні процеси.

5.       Усунути вади звуковимови:

   поставити звуки;

   провести диференціацію звуків;

   автоматизувати поставлені звуки у складах, потім словах і реченнях.


 Практичний психолог Іванова О.О. провела дистанційний тренінг для батьків на встановлення партнерської взаємодії батьків з дитиниою.



Вихователь логопедичної групи Гарнаженко А.В. провела заняття з                   ознайомлення з навколишнім з елементами патріотичного виховання                                                    на тему «Як хліб на столі з'явився».                                           На занятті діти отримали початкові уявлення про те, який шлях проходить зерно, щоб стати хлібом. Формувалось уявлення про те, що хліб — це один з найголовніших продуктів харчування. Виховувалась повага до праці хліборобів, дбайливе ставлення до хліба.