Практичний психолог

Практичний психолог
Іванова Олена Олегівна
спеціаліст вищої категорії, стаж роботи 28 років.





Режим роботи практичного психолога 
в період адаптивного карантину.
Шановні батьки, якщо у Вас виникають питання і є необхідність індивідуальної консультації, її можна отримати:
 в телефонному режимі - т. 2-27-26, м.т. 066-64-266-11;
за допомогою додатку Viber та на платформи "ZOOM"

Батьки також долучилися до «Кольорового тижня» , створювали екзотичне кольорове дерево, де залишили свої думки про проведений тиждень.



Виступ практичного психолога  Іванової О.О.на навчальній зустрічі за круглим столом на тему "Використання кольоротерапії, як засобу соціалізації процесу корекції мовлення дітей дошкільного віку"

    Кольоротерапія - один з методів арт-терапії. Вплив на психофізіологію, емоційний стан за допомогою кольору.  Ефективний і дієвий засіб не тільки для дітей з порушеннями мовлення, а і для нормотипових дітей та дорослих. Кольоротерапія допомагає:

- нервовим дітям,

- невпевненним, тривожним,

- якщо була будь-яка травматизація,

- мотивувати процес мовлення,

- при будь-яких нестабільних станах,

- якщо є особливості поведінки,

- оживляти почуття.

        Іванова О. О. провела практичне завдання зі своїми колегами під назвою "Екзотичне дерево". Мета якого: поширити знання педагогів, щодо використання кольору в роботі з дітьми за допомгою практик арт-терапії, таких технік як: обривання паперу, відбитки, присипання кінетичним піском.

«Кольоровий тиждень у нашому садчку»

«Жовтий» день пройшов у різних групах по різному.
Група ,,Барвінок,, 3 р.ж. Д/г.,,Привіт сонечко,,


Гр.,,Перлинки,, Арт-терапія,,Сонечко сміється,,. Створюємо жовту піну,малювання піною.




Дид.гра,,Доторкнися до сонечка,,

ЗЕЛЕНИЙ ДЕНЬ.група ,,Сонечко,, психологічна гра,,Що буває зеленого кольору?,,

,,Зелені,, рухливі ігри на вулиці ,,Жабки,, , ,,Я-ліпучка-пріставучка,,


День різнокольоровий! Група «Ромашки,,.                            Вправа,,Як намалювати салют  вдома,,.



Вулична рухлива гра,,Салют,,



Гр.,,Джерельце,,.                       
   Д/г ,,Різнокольорове ім'я,,





Мовленнєва гра,,Зазирни у віконце,,



Всі гр. пограли у музично-рухливу гру,,Весела карусель,,




Кольоровий тиждень  - 2021 в нашому садочку

У Базовому компоненті дошкільної освіти багато уваги приділено вихованню свідомого активного дошкільника. Це дитина, яка вміє і хоче пізнавати світ, не прагне до готових рішень і моделей поведінки, а хоче відкривати його самостійно: на дотик, смак і запах; такий малюк воліє роздивитись усі кольори яскравого світу, почути всі його звуки й мелодії.
       Кольори зцілюють нас, змінюють наш настрій і внутрішній стан, заспокоюють і змушують діяти, розпалюють творчу думку або пристрасть, допомагають зосередитися. Колір впливає на підсвідомість не менш сильно, ніж вчасно сказане слово.


«Використання арт-терапевтичних практик, як ресурса для зняття стресових станів у педагогів»

  24.02.21 відбувся практикум для педагогів. Метою практикуму було - ознайомити педагогічних працівників з техніками саморегуляції емоційного стану,представити і виконати практики щодо зняття негативних псиемоційних станів, провести вправи для відновлення особистісного ресурсу. Педагогам був представлений алгоритм дій щодо стабілізації свого емоційного стану. 

  Вправи «Заземлення», «Маятник» були корисні для усіх присутніх, так як ці вправи є техніками миттєвого врегулювання, так звана «швидка допомога» коли відчуваєш тривогу,напругу,неспокійність.

  Практика «Моя радість» з елементами арт-йоги показала більш детальнійший план турботи про себе,про своє емоційне благополуччя.

  Практика «Фігури з фольги» сподобалась педагогам, вона була націлена на відновлення особистісного ресурсу,створення позитивних думок про себе.










   

20.02.2021року в рамках атестації практичного психолога, Іванової О.О., в ЗДО пройшов презентаційний захід для батьків середньої логопедичної групи "Сонечко" у формі семінару-практикуму з елементами тренінгу "Формування адекватного сприймання батьками власних дітей". Заняття пройшло  дистанційно, в рамках "Клубу зіркових батьків", за допомогою платформи ZOOM.


 Для того, щоб взаємодія з батьками мала продуктивне спілкування було проведено попередню роботу у вигляді анкетування у Google формі "Особливості дитячої субкультури". В ході семінару практичний психолог застосувала наступні форми взаємодії з батьками: презентація, відео-інструкція "Що спочатку, що потім", відео-повідомлення до вправи МЛЯМЗ "Як пройшов день у дитини", тренінгові вправи ""Силует моєї дитини", "Склади правила", "Розпізнай та розділи емоцію". На прикінці семінару доречним був відео-практикум для зняття стану тривожності у дітей з порушенням мовлення "Їжачок", "Гойдалки". Протягом заняття батьки були зацікавлені та активно прийняли участь  в кожній запропонованій вправі, тому що, саме ці вправи допомогли їм налаштуватися на дитину, обрати правильну батьківську позицію, щодо взаємодії з власною дитиною та побудувати доброзичливі, теплі, родинні стосунки.

Відео-інструкція "Що спочатку, що потім"




В листопаді 2020року в рамках річного планування було проведено заняття в конференції ZOOM з батьками у форматі "Клубу зіркових батьків" 
 Тема "Використання прийомів арт-терапії для активізації мовлення і розвитку творчого потенціалу дітей раннього віку. Мета:  надати практичну допомогу батькам щодо прийомів які прискорять чи запустять мовлення дитини.








У жовтні для педагогів ЗДО була проведена методично-тематична година :

Метою заняття було розширити інформування педагогів щодо видів і форм  роботи  з казкою. Навчити правильно взаємодіяти з дитиною під час читання казок.




В жовтні 2020 року пройшов тренінг для батьків середніх груп "Дзвіночки" та "Сонечко" у формати конференції ZOOM.
Тема "Партнерська взаємодія з дитиною"
Мета: поширити інформування батьків щодо головних подій віку надати практичну допомогу у встановленні партненрських відносин.









Шановні батьки майбутніх першокласників!
Для подальшого супроводження групи 6 р. ж. "Сонечко" з питання підготовки дітей до навчання у школі, пропонуємо переглянути наступні матеріали.




































Кольоровий тиждень

Проект

Тема: Дивовижні кольори
Мета: розвиток творчого потенціалу дітей засобами здоров'язберігаючих технологій
Завдання:
·        психолого-педагогічна підтримка дітей і батьківна період карантину;
·        покращення психологічного стану дітей за допомогою кольорів;
·        розвиток творчості вихованців; збагачення емоційного позитивного досвіду;
·        створення атмосфери творчості в дитячо-батьківських товаристві;

План підготовки до тижня
1.     Методичні рекомендації вихователям, щодо проведення тижня.
2.     Підготовка методичних і дидактичних матеріалів.
3.     Детальне знайомства з кольоротерапією, відповідно віку.
4.     Підключення педагогів-спеціалістів до проведення тижня.
5.     Адаптування заходів до проведення дистанційно.
6.     Підбір спеціальних засобів:ігор, ігрових вправ, технік, відео інструкцій, відеороликів, щоб були реалізовані задум і мета тижня.
7.     Визначення головних напрямів проведення тижня під кожну вікову групу, відповідно вікової категорії вихованців.
8.     Організація відкриття кожного дня в вайбер групах (надання інформації про колір, презентація кольору).
9.     Зворотній зв'язок для блога після відеоінструкції, завдання вправи.

10.                       Звітування в блозі.

План проведення тижня

День тижня

День дня

Тема заходів. Ідеї впровадження.

Завдання. Зворотній зв'язок

Жовтий день

(теплий день)

День посмішок

Жовтий колір обіймай, щастя, настрій передай

Акція «Подаруй посмішку»

·      Промінчики-смішинчики-кумедні висловлювання дітей

·      Виготовлення смайликів-сонечок з посмішкою

·      «Жовта руханка» (з жовтими серветками)

·      Всміхнися протягом дня

Кумедні малюнки

Кумедні фрази дітей

Світлини чи малюнки з посмішками

Фото-колаж

«Даруй посмішку»

Червоний день

(найтепліший день)

День активності і сердечних справ

Дуже гарна фарба в гості завітала. Швидкості, сміливості, енергії надала

Акція «Теплі обійми для рідних»

·     Музична терапія «Пісеньки в яких червоний настрій»

·     Психологічні етюди «Обійми»

·     Елементи арттерапії «Серденько моє»  (малювання пальцями, піною, штампування)

·     Ігра-розвага

·     Створення «меню» з теплих слів

Приготувати тортик, десерт чи морозиво з «теплих» слів

Фото-колаж

«Страви, що лікують»

День зелений

овочевий

У природу подорожуємо – зелений колір квітуємо

Акція «Овочева аптека»

·     Казка, історія про створення зеленого кольору

·     Аукціон «зелені», корисні слова(про овочі, назви)

·     Городина на підвіконні

·     Екологічні ігри

·     Екологічні казки (про овочі)

Назвіть зелені овочі,

Які зелені овочі хочете зліпити чи намалювати

Фото-галерея малюків

З поробок овочів із тіста «Овочевий сезон»


Синій і блакитний день

Холодний і спокійний

Синя фарба не проста, синя фарба чарівна, особливо, якщо дружня з білим кольором вона

Акція «Давайте разом створювати диво»

·     Музична цікавинка від хмаринки

·     Різні ігри з водою: пальчикові, крапельні, ігри з піпетками

·     Вікторина про синій колір

·     Ігри з синьою і білою фарбою

·     Створення блакитного кольору

·     Казка, історія, як створювався блакитний колір

·     Створення дивовижних хмаринок-цікавинок

Фото-колаж

«Привіт синьому і блакитному кольору»

Різнокольоровий день

День творчих ідей

Блакитний, червоний, жовтий, любий!

Обирай собі, який? Може разом всі бери і веселку утвори.

Акція «Подорож веселкою»

·     Ігра-фантазування «Якщо б я був чарівником»

·     Кольорова вікторина

·     Колажі з кіндерсюрпризів

·     Штампування салютів

·     Весела цікавинка-гра «Танок рук»

·     Гра-імпровізація «Що у віконці»

·     Намисто з (порізаних коктельних трубочок)

·     Елементи арттерапії: кольорова піна, кольорове тісто, кольорові долоньки

·     Мій портрет (колаж з кольорових обірваних шматків паперу)

·     Малювання квітів нетрадиційними техніками

·     Створення солодкого, яскравого десерту (кольорові крупи, маленькі камінці, мушлі)

·     Написати своє ім’я різними кольорами

·     Сімейна казочка про кольори веселки

Фото –галерея

«Світлини творчості»

















Відео - ролик "Живі кульки - веселі хтосики"
Мета: виготовлення іграшки - антистресу, розвиток емоційного інтелекту за допомогою практики емоційного погладжування.
 


ВІДЕОРОЛИК «КОЛЬОРОВА ЦІКАВИНКА»
Мета: створення емоційно-позитивного фону настрою за допомогою практики емоційного прогладжування психо-емоційна підтримка.






























 День Землі!





Відео- ролік
Незвичайна руханка
Мета: стабілізація емоційного стану, за допомогою таких технік як : масаж стоп ніг, музикотерапії створення емоційно- позитивного фону настрою.
















Посилання для батьків
«Як зберегти психологічне здоров`я
 в обставинах які склалися»

Шановні батьки!
Карантин зачепив майже всіх. Наше життя змінилося. Ми багато чому
навчилися за останні дні і ще багато чому можемо навчитися.
Найчастіші питання, які мені задає моя 4-х річна дитина за останні 10 днів
«Чому не можна наближатися до людей, спілкуватися з друзями, як раніше?». І
«Чому вже треба обідати, коли ще не були на вулиці?».
Не знаю, що найважче уникати соціальних контактів, чи вправлятися вдома,
коли треба і працювати, і приділяти увагу дітям, бо їм важко пояснити, що мама
працює вдома, а дитина просить з нею пограти.
Все ж таки більш вразливими до соціальної ізоляції залишаються маленькі
діти і підлітки.

Спробуємо зробити карантин «комфортним» і зручним для себе і Ваших
дітей!

1. Організуйте ретельно свій день в родині, плануйте його.
«Щоб залишатися в нормі — треба планувати життя»
О. Брейн.
2. Введіть вдома «правила» для всіх членів родини. Вони потрібні, щоб якось
пристосуватися до нових життєвих обставин.
3. Намагайтесь, щоб все було на своїх місцях, це полегшує побут і економить час.
4. Готуйте разом з дитиною їжу, залучайте маленького помічника,
насолоджуйтесь і разом цим цікавим дійством.
5. Знаходьте радощі: переглядайте сімейні фото, відео, разом грайте, якщо є час.
6. Маленькій дитині теж потрібна особистісна територія, як і Вам побути
наодинці, поважайте її почуття.
7. Використовуйте «ритуали» примирення, якщо трапилася сварка з дитиною.
8. «Кумедні фрази», «сімейні приколи» знадобляться, зараз, як ніколи.
9. Цінуйте прості речі: полежати з дитиною поруч «обличчя до обличчя» за
умовчанням, чи слухаючи, почитати книжечку, чи просто роздивитися, що він
приніс і дав Вам в руки і дитина не буде відчувати тривогу і буде почуватися
«емоційно» в повній безпеці, захищеною.
10. Наприкінці дня «аплодуйте» собі, кожному члену своєї родини, за те, що день
пройшов цікаво, чи просто пройшов, чи пройшов «без нервів», це теж
досягнення.

Шановні батьки!

Залишайтеся, як завжди турботливим і дружними до своїх дітей, будьте
обачливі й відповідальні!

Вам на допомогу!

Щоб перебування на карантині було більш радісним і Ви, як завжди,
залишалися найкращим другом для Вашої дитини, скористайтеся цими
підібраними посиланнями.

- Якщо ви хочете помалювати, вам сюди:
http://risuemdoma.com/video

- Якщо ви хочете почитати цікаві книжки, вам сюди:
https://mishka-knizhka.ru/skazki-dlay-detey/

- Якщо ви хочете разом послухати аудіокниги, вам сюди:
https://deti-online.com/audioskazki/

- Якщо ви хочете приготувати разом щось смачненьке, вам сюди:
https://www.passion.ru/food/sostavlyaem-menyu/9-blyud-kotorye-legko-
prigotovit-vmeste-s-rebenkom-153812.htm

Що робити якщо, дитина запитує:

«Чому мені не можна виходити на вулицю, а хтось виходить?
1. Ви витримуєте чітко «батьківську лінію» і говорите дитині
правду.
2. Яка правда? Що є небезпека, за це відповідальність бере кожен
за себе.
3. Хтось приймає рішення виходити на вулицю, хтось ні, кожна
родина відповідає за себе!
4. Ми відповідаємо за тебе тому, що ми твої батьки.
5. Як вирішено в родині, так і буде, рішення не обговорюється, але
можна обговорити емоції «Так сталося, прикро, дуже незручно,
але…. ми з татом так вирішили».
6. Відповідальність приймаємо ми, тому, що ти маленький і ми за
тебе несемо відповідальність.











Дитячі ігри в домашніх умовах
Карантин не дозволяє дітям грати на вулиці? Вони рвуться на свіже повітря, а ви не знаєте, як їх зупинити? Якщо ви опинились у подібній ситуації, розважте малюків запропонованими у статті захоплюючими та цікавими іграми, призначеними для закритих приміщень, і ваші діти годинами не захочуть виходити з дому.
Музейна статуя
Завмираємо в позі статуї й непомітно змінюємось!
Діти збираються в одній кімнаті під назвою «музей». Одна дитина стає ведучим, виходить із кімнати, рахує до двадцяти й повертається.
У цей час гравці приймають різні пози й завмирають, як музейні статуї. Входить ведучий, оглядає музейні експонати й поводиться так, як турист.
«Статуї» намагаються змінити своє положення непомітно для ведучого. Якщо ведучий зауважує рух «статуї», вона оживає і стає туристом.
Продовжуйте гру, доки не залишиться одна «статуя». Гравець-«статуя», який залишився останнім, стає ведучим у наступному раунді.
Абракадабра
Гра на уважність.
Одна людина ховає певний предмет, а решта гравців виходять в іншу кімнату.
Той, хто ховає, бере шматочок тканини й ховає його в кімнаті так, щоб її маленький фрагмент залишався на видному місці, визирав звідки-небудь.
Решта гравців входять у кімнату й шукають захований шматочок тканини. Правило каже, що гравці нічого не можуть чіпати руками, а тільки шукати очима.
Після того як гравець побачив тканину, він вигукує «Абракадабра» й не каже нікому, де вона захована.
Решта гравців продовжують шукати шматочок тканини й теж вигукують «Абракадабра», коли знаходять його.
Усі гравці повинні знайти шматочок тканини, а той, хто знайшов першим, буде ховати в наступному раунді.
Як змінилося слово?

Це кумедна гра, кінець якої непередбачуваний.
Спочатку діти сідають на підлогу в коло.
Перший гравець придумує яке-небудь випадкове слово, наприклад, «олівець».
Потім перший гравець шепоче це слово на вухо другому гравцю, який сидить праворуч від нього.
Другий гравець повинен придумати інше слово, пов'язане з вихідним словом. У даному випадку це може бути слово «точилка». Другий гравець повинен прошепотіти це нове слово на вухо наступному гравцю, який сидить праворуч.
Таким чином, усі діти придумують нові слова по черзі, доки ця черга не дійде до останнього гравця в колі. Наприкінці діти дуже здивуються, як змінилось вихідне слово.
Таким же чином можна попросити останнього гравця вгадати вихідне слово на основі всіх пов'язаних з ним слів, які придумали учасники.
Віраж
Цікава швидка гра з автомобілями й гонками.
Діти сідають у коло на підлозі. Вибирають одного гравця, який починає гру.
Початковий гравець вимовляє слово «Віраж» сусіду праворуч або ліворуч.
Той у свою чергу вимовляє слово «Віраж» своєму сусіду праворуч або ліворуч. Крім того, гравець може негайно видати звук, з яким гальмує машина. У цьому випадку черга повертається до попереднього учасника.
Гра просувається вперед і назад, доки черга не дійде до всіх учасників.
Правило гри передбачає, що всі звуки учасники видають зі щільно зімкнутими губами. У разі, якщо гравець розімкнув губи й показав зуби, він виходить із гри.
Легко, легше не буває

У цій легкій грі треба лише плескати в долоні!
Перед тим як розпочати цю гру, приберіть усі перешкоди з підлоги в кімнаті.
Одна дитина призначається «слухачем» і виходить на середину кімнати із зав'язаними очима.
Інший гравець називається «рахівником» і сидить з ручкою й аркушем паперу.
Ще один учасник проходить у будь-яку частину кімнати і плескає в долоні.
«Слухач» слухає хлопки та вказує напрямок, звідки вони донеслись.
Якщо «слухач» вказує неправильний напрямок, «рахівник» ставить на аркуші паперу знак «Х» навпроти його імені. Якщо «слухач» указує потрібний напрямок, «рахівник» на аркуші паперу ставить «галочку» навпроти його імені.
Гравець, який плескає, має десять спроб і виконує хлопки в долоні в різних частинах кімнати. Потім гра стає складнішою.
Тепер «слухач» намагається визначити напрямок оплесків не тільки із зав'язаними очима, а й закривши рукою одне вухо.
Кожний учасник повинен побувати в ролі «слухача», «рахівника» й того, хто плескає.
Кольорова кімната

Ваші діти в цій веселій грі знайдуть у приміщенні всі кольори веселки.
Усі діти стають у коло, а один учасник – ведучий стає в центр кола.
Ведучий в центрі кола називає будь-який колір на свій розсуд.
Решта гравців, які стоять у колі, розбігаються по всій кімнаті. Їх завдання швидше за всіх знайти в кімнаті предмет такого ж кольору, який загадав ведучий.
Перемагає той учасник, який швидше за всіх знайде предмет потрібного кольору. Він стає ведучим у наступному турі.
Полювання на скарби

Діти шукають скарб безпосередньо в кімнаті!
Одна дитина ховає скарб, який інші повинні знайти. Скарб не повинен бути занадто маленького розміру, адже його важливо знайти. З іншого боку, скарб не повинен бути занадто великим, щоб його пошуки потребували певних зусиль.
Учасник, який ховає скарб, повинен намалювати на папері карту дому та відзначити буквою «Х» ту частину, де заховано скарб.
Решта гравців вирушають на пошуки кладу з допомогою карти. Щоби було ще веселіше, нехай карта буде в учасника, який заховав скарб, і той, хто захоче звіритися з картою, повинен буде для цього повернутись до початку маршруту.
Учасник, який знайде скарб швидше за всіх, ховає його в наступному раунді.
Знайди кісточку

Ще одна кумедна гра.
Для цієї гри дітям знадобиться іграшкова собача кістка.
Учасник, який починає гру, сідає на стілець із зав'язаними очима.
Усі інші гравці сідають у ряд позаду нього.
Одного гравця вибирають ведучим. Він каже: «Собачка, собачка, де твоя кісточка?».
При цьому один з учасників виходить з ряду, бере кісточку у гравця із зав'язаними очима й ховає її в будь-якому місці кімнати.
Учасник із зав'язаними очима знімає пов'язку й шукає кісточку.
Якщо дитина не може знайти кістку, вона намагається вгадати гравця, який взяв її. Якщо учасник угадав того, хто взяв у нього кістку, то вони міняються місцями: той, хто сховав кістку, сідає на стілець із зав'язаними очима, а його опонент переходить у ряд до інших учасників.
Якщо учасник не вгадав, хто взяв у нього кістку, він виходить із гри, а інші продовжують без нього.
Качка й гусак

У цій веселій грі ваша дитина навчиться швидко бігати й реагувати.
Діти всі, крім одного, сідають у коло обличчям до центра зі схрещеними ногами.
Гравець, який не сидить у колі, називається «гусак».
«Гусак» ходить по колу й торкається рукою голови кожного учасника, кажучи при цьому слово «качка».
У будь-який момент «гусак» може торкнутися чергового учасника і сказати слово «гусак», а не «качка».
При цьому той, кого щойно назвали «гусаком», піднімається й біжить за старим «гусаком».
Завдання старого «гусака» – пробігти по колу, щоб його не наздогнав новий «гусак», і зайняти його місце в колі. Якщо все-таки новий «гусак» наздогнав старого, перш ніж той оббіг коло і зайняв порожнє місце, новий «гусак» сідає на своє колишнє місце, а старий продовжує водити.
Якщо новий «гусак» не наздогнав старого, водить новий «гусак».
Гомінкий дзвіночок

У цій грі діти відчують всю принадність дзвону дзвіночка.
Для гри дітям знадобиться іграшковий дзвіночок або що-небудь подібне.
Один з дітей стає «охоронцем дзвіночка». Цей учасник ховає дзвіночок від інших.
Усі інші гравці будуть «шукачами дзвіночка». Їх завдання – знайти захований дзвіночок.
«Шукачі дзвіночка» виходять з кімнати, а «охоронець дзвіночка» ретельно ховає його, після чого «шукачі дзвіночка» повертаються й беруться до пошуку.
Учасник, який першим знаходить дзвіночок, дзвонить у нього, щоби повідомити про свою перемогу, і стає «охоронцем дзвіночка» у наступному раунді. Якщо ніхто не може знайти дзвіночок, «охоронець дзвіночка» показує місце схованки, і гра починається спочатку.


Короновірус: як говорити з дітьми
Інформаційне поле перевантажено новинами і зведеннями про новий вірус. КОРОНОВІРУС, ПАНДЕМІЯ, ЕПІДЕМІЯ, ВАКЦИНА - набір нових слів для дітей, які вони чують від дорослих або з новин, але не можуть зрозуміти. При цьому діти відчувають атмосферу напруги, неспокою і тривоги.
Діти обмінюються міркуваннями про хвороби між собою, будують припущення, передають те, що чують так, як самі це розуміють - і так народжуються міфи навколо того, що відбувається.
Щоб не допустити необгрунтованого страху дитини і не залишити її наодинці зі своїми здогадками, поговоріть з дитиною і самі надайте їй вичерпну інформацію.
У розмові з дитиною варто не забувати про наступні правила:
Говоріть з дитиною на рівні її віку, не потрібно використовувати незрозумілі для неї терміни і приводити статистику хворих в різних країнах.
Якщо ви самі налякані, ви не зможете заспокоїти дитину. Діти дуже чутливі до емоційного стану своїх батьків, тому перш за все необхідно опрацювати власну тривогу. Напружена і стресова ситуація в родині впливає на психологічний стан дитини.
Для початку з'ясуйте, що вона уже знає про коронавірус, які у неї є уявлення про цю хворобу і про її поширення. Якщо дитина вже налякана, не варто знецінювати її почуття і говорити, що нічого страшного не відбувається. Слід проговорити, що небезпека є, але вона перебільшена. Розкажіть, що таке вірус, які вони бувають, як передаються. Згадайте, що подібне вже не раз відбувалося в нашій історії, і це закінчувалося. Наведіть дитині старшого віку ці приклади, можна разом вивчити історію таких подій. Обговоріть запобіжні заходи, яких правил варто дотримуватися, щоб убезпечити себе та інших людей. Не залякуйте дитину і намагайтеся не фарбувати емоційно будь-які факти, поясніть, що профілактика може допомогти вберегти себе.
Промовляючи правила, можна зробити з них ритуали. Наприклад, мити руки, приспівуючи вашу улюблену пісню, писати один одному смс-нагадування про дезінфекцію рук за допомогою смайла, надягаючи маски, «перетворюватися» з дитиною в ніндзю. Перетворюючи такі дії в ігрові ситуації, ви знижуєте тривогу дитини, а також вписуєте ці необхідні зараз запобіжні заходи як щось буденне, що не викликає асоціації з хворобою і панікою.
Для зовсім маленьких дітей в інтернеті вже є ілюстрації, які розкажуть діткам на доступному для них рівні, як можна заразитися і які заходи необхідно вживати, як бути обережними.
Пам'ятайте, що в першу чергу, вам необхідно бути в ресурсному стані самому і не піддаватися паніці.
Хвилинка релаксації.

Увімкніть спокійну музику. Ляжте разом з дитиною на підлогу. Нехай займе зручну для себе позу. Поставте умову: якщо хтось ворухнеться, йому доведеться … Далі придумайте самі.
Інший варіант: можете не ставити ніяких умов, а просто запросити дитину спокійно полежати і послухати музику.








Добра казка для дітей про ізоляцію. Говоримо з дітьми відкрито, пояснюємо як захиститися, встановлюємо правила, вигадуємо добровіруси.


Баночка щастя 
Оптимістичний настрій допомагає дітям рости більш здоровими і стати творчими, позитивними і незалежними в майбутньому. У всіх нас бувають важкі часи, які можуть тривати дні, тижні або навіть місяці.
Пережити такі періоди людям допомагає позитивне мислення, ефекти якого науково підтверджені. Психологи, використовуючи дані досліджень, встановили, що налаштування на успіх в конкретній справі може сприяти підвищенню імунітету до деяких інфекційних захворювань.
У випадку з дітьми відбувається те ж саме.
Як формувати позитивне мислення у дітей?
Пропонуємо Вашій увазі чудову методику, розроблену іспанськими психологами.
Що треба зробити
Для початку вибираєте велику і красиву скляну банку. Вона і буде банкою щастя. Ви можете підписати її за допомогою маркера або приклеїти на неї красиву картинку.
Банку треба розмістити на видному місці в будинку.
Щодня батьки і діти повинні описати те, що найкраще трапилося з кожним з них протягом дня. Це можуть бути зовсім прості речі, наприклад, добре слово, посмішка або речі значно більші – іспит, який зданий краще, ніж очікувалося. При написанні записки інформація, що міститься в ній, відкладається в мозку, навіть якщо ми цього і не усвідомлюємо. Записку складають і відправляють в банку. Приблизно через 6 місяців або коли банка буде заповнена, записки виймаються і читаються вголос.
Що дає застосування такої методики
  • Дитина навчиться думати про хороші речі, які трапляються з нею протягом дня.
  • Вона буде цінувати навіть незначні позитивні речі, які можуть бути непоміченими іншими людьми.
  • Дитина зможе відрізняти невеликі проблеми від дійсно істотних.
  • Дитина навчиться бути вдячною.                                                                                                               
  • Все це поліпшить спілкування і атмосферу в цілому в сім’ї                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        В рамках "Клубу зіркових батьків"практичний психолог  Іванова О.О підготувала для перегляду відео ролик" 7 порад батькам капризних дітей". та провела вправу- візуалізацію "Мій портерт"( батькам була запропонована  тематична ситуація в якій вони відтворили свій емоційний ставн в цей час у вігляді свого портрету.                                                                                    

























  • Пам’ятайте, забороняти можна тільки дії дитини, а не почуття, не емоції.
    Не можна злитися, не можна плакати або боятися – все це нездійсненні заборони. Дитина, як і будь-який дорослий, має право на почуття. Інша справа як ці почуття проявляти. Краще покажіть, яким прийнятним способом можна висловити свій гнів, роздратування, що зробити зі страхом і т.п.
  • Уникайте заборон. Величезна кількість «не можна» є шкідливою для повноцінного розвитку дитини. Якщо дуже часто вживати слово «не можна» або «ні», вони швидко втрачають своє значення, як і іграшка, що вже набридла. Якщо дитина маленька, – просто відволікайте її від забороненої діяльності. Поки це зробити дуже легко. Покажіть щось цікаве, запропонуйте щось улюблене і т.д. Намагайтеся запобігти ситуацій, в яких вам доведеться говорити дитині «ні». Для цього приберіть всі колючі, ріжучі предмети, закрийте на ключ сейф з документами, поставте вище скляну вазу, поставте заглушки на розетки … Щоб навіть спокуси не виникало все це чіпати. Навпаки, створюйте умови, щоб дитина могла задовольняти свій пізнавальний інтерес. Для цього залиште прочиненими дверцята тієї тумбочки, в яку можна залізти, заховайте, але так, щоб дитя могло легко знайти, непрацюючий пульт від телевізора, або телефон. Залиште в полі зору дитини тільки те, що МОЖНА.
    Якщо уникнути заборони не вдалося:
  • Замініть слова «ні» і «не можна» іншими фразами. Широко відомий той факт, що частка «не» в мові не сприймається. Тобто «не малюй на шпалерах» чується дитиною, як «малюй на шпалерах». Крім того, як згадувалось вище, це загрожує знеціненням цих слів. Якщо ви хочете, щоб чудо-чадо чуло ваше «ні», вживайте його якомога рідше. Скажіть: «стоп», «зупинися», «краще зроби так», «добре було б зробити …», «будь обережний – це небезпечно», «виховані люди роблять …», «по калюжах ходимо тільки в гумових чоботях» …
  • Пояснюйте причину. Якби вам сказали «не можна їсти цей торт», яка була б ваша перша реакція? Ви запитали б «А чому?». Сказавши дитині «Не лізь», ми просто обмежуємо її свободу, не залишаючи їй вибору. Але якщо пояснити: «Це занадто висока гірка, краще підемо на іншу – вона безпечніша», дитина має вибір, і повірте, після ваших пояснень вона прийме правильне рішення. Але стежте за тим, щоб ваше пояснення було зрозумілим дитині. Говоріть просто, на його мові. Якщо дитя ще не може зрозуміти, просто відволічіть або віднесіть його.
  • Слідкуйте за тим, щоб інтонація була нейтральною. Якщо ви проявите емоції, дитина сприйме їх в свою сторону. Мама злиться або дратується – значить я поганий, вона мене більше не любить; веселиться – значить це просто гра. Чим спокійніше і впевненіше ви скажете слова заборони, тим спокійніше сприйме їх ваша дитина.
  • Пропонуйте альтернативу. На кожне не можна, після пояснення причин, має бути своє можна. Обов’язково заборонивши щось дитині, запропонуйте їй іншу, альтернативну дію. Не можна малювати по шпалерах, але якщо заклеїти стіну папером – то можна, або на мольберті можна, не можна штовхати кішку, а ось м’ячик можна і т.п. Заборона обмежує свободу, і природно, почувши таке обмеження, хочеться зробити навпаки. Заборонений плід солодкий … Але якщо відразу після заборони піде альтернатива – дитина сприймає це як можливість вибору.
  • Будьте послідовні. Якщо вже сказали «ні», значить НІ. І інші члени родини теж повинні знати про це “ні”. Якщо мама заборонила, а тато дозволяє – це провокує дитину на маніпуляції, крім того породжує тривогу і дискомфорт, для дитини світ стає неструктурованим, а значить – небезпечним. АЛЕ! Якщо ваша дитина вступила з вами в діалог і, якщо їй вдалося переконати вас, не бійтеся дозволити, адже таким чином ви показуєте, що ви їй довіряєте, а також, що будь-які перешкоди можна подолати, вирішити спокійно. Надалі дитина буде більш впевнена в собі, у своїх силах, буде сміливо вступати в дискусії. Будьте уважні: тільки якщо дитина самостійно змогла з вами саме домовитися, а не продавила вас хниканням або ще чимось.
  • Дуже важливою є система батьківських ТАБУ. Табу – це і є заборона, але його ніколи і ні за яких обставин, навіть при спробі домовитися, не можна порушувати. Наприклад «Не можна бити маму» або «Не можна відкривати вікно» і т.п. У кожної родини своя система табу, адже те, що нормально сприймається в одній, може бути зовсім неприйнятно в іншій. Пам’ятайте, таких табу повинно бути 2-3, не більше. Якщо буде більше трьох, їх значущість зійде нанівець.



  • До дітей груп ранього віку  "Перлинка" та молодшої групи "Ромашка" завітала психолог практичний Іванова О.О., та провела бесіди  в ігровій формі "Мій друг- світлофор" та "Дорожня ситуація".





    Практичний психолог Іванова О.О. провела з дітьми 4 р.ж групи "Ромашка" індівідуальне заняття з пісочної терапії. 


    Тема: відбитки слідів
    Мета: моделювання ігрової конфліктної ситуації, стабілізація емоційних станів.