Батьки також долучилися до «Кольорового тижня» , створювали екзотичне кольорове дерево, де залишили свої думки про проведений тиждень.
- нервовим дітям,
- невпевненним, тривожним,
- якщо була будь-яка травматизація,
- мотивувати процес мовлення,
- при будь-яких нестабільних станах,
- якщо є особливості поведінки,
- оживляти почуття.
Іванова О. О. провела практичне завдання зі своїми колегами під назвою "Екзотичне дерево". Мета якого: поширити знання педагогів, щодо використання кольору в роботі з дітьми за допомгою практик арт-терапії, таких технік як: обривання паперу, відбитки, присипання кінетичним піском.
«Кольоровий тиждень у нашому садчку»
«Використання арт-терапевтичних практик, як ресурса для зняття стресових станів у педагогів»
24.02.21 відбувся практикум для педагогів. Метою практикуму було - ознайомити педагогічних працівників з техніками саморегуляції емоційного стану,представити і виконати практики щодо зняття негативних псиемоційних станів, провести вправи для відновлення особистісного ресурсу. Педагогам був представлений алгоритм дій щодо стабілізації свого емоційного стану.
Вправи «Заземлення», «Маятник» були корисні для усіх присутніх, так як ці вправи є техніками миттєвого врегулювання, так звана «швидка допомога» коли відчуваєш тривогу,напругу,неспокійність.
Практика «Моя радість» з елементами арт-йоги показала більш детальнійший план турботи про себе,про своє емоційне благополуччя.
Практика «Фігури з фольги» сподобалась педагогам, вона була націлена на відновлення особистісного ресурсу,створення позитивних думок про себе.
Шановні батьки майбутніх першокласників!
Для подальшого супроводження групи 6 р. ж. "Сонечко" з питання підготовки дітей до навчання у школі, пропонуємо переглянути наступні матеріали.
Проект
Мета: розвиток творчого потенціалу дітей засобами здоров'язберігаючих технологій
Завдання:
· психолого-педагогічна підтримка дітей і батьківна період карантину;
· покращення психологічного стану дітей за допомогою кольорів;
· розвиток творчості вихованців; збагачення емоційного позитивного досвіду;
· створення атмосфери творчості в дитячо-батьківських товаристві;
План підготовки до тижня
1. Методичні рекомендації вихователям, щодо проведення тижня.
2. Підготовка методичних і дидактичних матеріалів.
3. Детальне знайомства з кольоротерапією, відповідно віку.
4. Підключення педагогів-спеціалістів до проведення тижня.
5. Адаптування заходів до проведення дистанційно.
6. Підбір спеціальних засобів:ігор, ігрових вправ, технік, відео інструкцій, відеороликів, щоб були реалізовані задум і мета тижня.
7. Визначення головних напрямів проведення тижня під кожну вікову групу, відповідно вікової категорії вихованців.
8. Організація відкриття кожного дня в вайбер групах (надання інформації про колір, презентація кольору).
9. Зворотній зв'язок для блога після відеоінструкції, завдання вправи.
10.
Звітування в блозі.
План проведення тижня
День тижня |
День дня |
Тема заходів.
Ідеї впровадження. |
Завдання.
Зворотній зв'язок |
Жовтий день (теплий день) День посмішок |
Жовтий колір
обіймай, щастя, настрій передай |
· Промінчики-смішинчики-кумедні висловлювання дітей · Виготовлення смайликів-сонечок з посмішкою · «Жовта руханка» (з жовтими серветками) · Всміхнися протягом дня |
Кумедні малюнки Кумедні фрази дітей Світлини чи малюнки з посмішками |
Фото-колаж «Даруй посмішку» |
|||
Червоний день (найтепліший
день) День активності і
сердечних справ |
Дуже гарна фарба
в гості завітала. Швидкості, сміливості, енергії надала |
Акція «Теплі
обійми для рідних» · Музична терапія «Пісеньки в яких червоний настрій» · Психологічні етюди «Обійми» · Елементи арттерапії «Серденько моє»
(малювання пальцями, піною, штампування) · Ігра-розвага · Створення «меню» з теплих слів |
Приготувати тортик, десерт чи морозиво з «теплих» слів |
Фото-колаж «Страви, що лікують» |
|||
День зелений овочевий |
У природу подорожуємо
– зелений колір квітуємо |
Акція «Овочева
аптека» · Казка, історія про створення зеленого кольору · Аукціон «зелені», корисні слова(про овочі, назви) · Городина на підвіконні · Екологічні ігри · Екологічні казки (про овочі) |
Назвіть зелені овочі, Які зелені овочі хочете зліпити чи намалювати |
Фото-галерея малюків З поробок овочів із тіста «Овочевий сезон» |
Синій і блакитний
день Холодний і
спокійний |
Синя фарба не
проста, синя фарба чарівна, особливо, якщо дружня з білим кольором вона |
Акція «Давайте разом
створювати диво» · Музична цікавинка від хмаринки · Різні ігри з водою: пальчикові, крапельні, ігри з піпетками · Вікторина про синій колір · Ігри з синьою і білою фарбою · Створення блакитного кольору · Казка, історія, як створювався блакитний колір · Створення дивовижних хмаринок-цікавинок |
Фото-колаж «Привіт синьому і блакитному кольору» |
Різнокольоровий
день День творчих ідей |
Блакитний,
червоний, жовтий, любий! Обирай собі,
який? Може разом всі бери і веселку утвори. |
Акція «Подорож
веселкою» · Ігра-фантазування «Якщо б я був чарівником» · Кольорова вікторина · Колажі з кіндерсюрпризів · Штампування салютів · Весела цікавинка-гра «Танок рук» · Гра-імпровізація «Що у віконці» · Намисто з (порізаних коктельних трубочок) · Елементи арттерапії: кольорова піна, кольорове тісто, кольорові долоньки · Мій портрет (колаж з кольорових обірваних шматків паперу) · Малювання квітів нетрадиційними техніками · Створення солодкого, яскравого десерту (кольорові крупи, маленькі
камінці, мушлі) · Написати своє ім’я різними кольорами · Сімейна казочка про кольори веселки |
Фото –галерея «Світлини творчості» |
Мета: виготовлення іграшки - антистресу, розвиток емоційного інтелекту за допомогою практики емоційного погладжування.
День Землі!
У цей час гравці приймають різні пози й завмирають, як музейні статуї. Входить ведучий, оглядає музейні експонати й поводиться так, як турист.
«Статуї» намагаються змінити своє положення непомітно для ведучого. Якщо ведучий зауважує рух «статуї», вона оживає і стає туристом.
Продовжуйте гру, доки не залишиться одна «статуя». Гравець-«статуя», який залишився останнім, стає ведучим у наступному раунді.
Абракадабра
Той, хто ховає, бере шматочок тканини й ховає його в кімнаті так, щоб її маленький фрагмент залишався на видному місці, визирав звідки-небудь.
Решта гравців входять у кімнату й шукають захований шматочок тканини. Правило каже, що гравці нічого не можуть чіпати руками, а тільки шукати очима.
Після того як гравець побачив тканину, він вигукує «Абракадабра» й не каже нікому, де вона захована.
Решта гравців продовжують шукати шматочок тканини й теж вигукують «Абракадабра», коли знаходять його.
Усі гравці повинні знайти шматочок тканини, а той, хто знайшов першим, буде ховати в наступному раунді.
Перший гравець придумує яке-небудь випадкове слово, наприклад, «олівець».
Потім перший гравець шепоче це слово на вухо другому гравцю, який сидить праворуч від нього.
Другий гравець повинен придумати інше слово, пов'язане з вихідним словом. У даному випадку це може бути слово «точилка». Другий гравець повинен прошепотіти це нове слово на вухо наступному гравцю, який сидить праворуч.
Таким чином, усі діти придумують нові слова по черзі, доки ця черга не дійде до останнього гравця в колі. Наприкінці діти дуже здивуються, як змінилось вихідне слово.
Таким же чином можна попросити останнього гравця вгадати вихідне слово на основі всіх пов'язаних з ним слів, які придумали учасники.
Віраж
Початковий гравець вимовляє слово «Віраж» сусіду праворуч або ліворуч.
Той у свою чергу вимовляє слово «Віраж» своєму сусіду праворуч або ліворуч. Крім того, гравець може негайно видати звук, з яким гальмує машина. У цьому випадку черга повертається до попереднього учасника.
Гра просувається вперед і назад, доки черга не дійде до всіх учасників.
Правило гри передбачає, що всі звуки учасники видають зі щільно зімкнутими губами. У разі, якщо гравець розімкнув губи й показав зуби, він виходить із гри.
Одна дитина призначається «слухачем» і виходить на середину кімнати із зав'язаними очима.
Інший гравець називається «рахівником» і сидить з ручкою й аркушем паперу.
Ще один учасник проходить у будь-яку частину кімнати і плескає в долоні.
«Слухач» слухає хлопки та вказує напрямок, звідки вони донеслись.
Якщо «слухач» вказує неправильний напрямок, «рахівник» ставить на аркуші паперу знак «Х» навпроти його імені. Якщо «слухач» указує потрібний напрямок, «рахівник» на аркуші паперу ставить «галочку» навпроти його імені.
Гравець, який плескає, має десять спроб і виконує хлопки в долоні в різних частинах кімнати. Потім гра стає складнішою.
Тепер «слухач» намагається визначити напрямок оплесків не тільки із зав'язаними очима, а й закривши рукою одне вухо.
Кожний учасник повинен побувати в ролі «слухача», «рахівника» й того, хто плескає.
Ведучий в центрі кола називає будь-який колір на свій розсуд.
Решта гравців, які стоять у колі, розбігаються по всій кімнаті. Їх завдання швидше за всіх знайти в кімнаті предмет такого ж кольору, який загадав ведучий.
Перемагає той учасник, який швидше за всіх знайде предмет потрібного кольору. Він стає ведучим у наступному турі.
Учасник, який ховає скарб, повинен намалювати на папері карту дому та відзначити буквою «Х» ту частину, де заховано скарб.
Решта гравців вирушають на пошуки кладу з допомогою карти. Щоби було ще веселіше, нехай карта буде в учасника, який заховав скарб, і той, хто захоче звіритися з картою, повинен буде для цього повернутись до початку маршруту.
Учасник, який знайде скарб швидше за всіх, ховає його в наступному раунді.
Учасник, який починає гру, сідає на стілець із зав'язаними очима.
Усі інші гравці сідають у ряд позаду нього.
Одного гравця вибирають ведучим. Він каже: «Собачка, собачка, де твоя кісточка?».
При цьому один з учасників виходить з ряду, бере кісточку у гравця із зав'язаними очима й ховає її в будь-якому місці кімнати.
Учасник із зав'язаними очима знімає пов'язку й шукає кісточку.
Якщо дитина не може знайти кістку, вона намагається вгадати гравця, який взяв її. Якщо учасник угадав того, хто взяв у нього кістку, то вони міняються місцями: той, хто сховав кістку, сідає на стілець із зав'язаними очима, а його опонент переходить у ряд до інших учасників.
Якщо учасник не вгадав, хто взяв у нього кістку, він виходить із гри, а інші продовжують без нього.
Гравець, який не сидить у колі, називається «гусак».
«Гусак» ходить по колу й торкається рукою голови кожного учасника, кажучи при цьому слово «качка».
У будь-який момент «гусак» може торкнутися чергового учасника і сказати слово «гусак», а не «качка».
При цьому той, кого щойно назвали «гусаком», піднімається й біжить за старим «гусаком».
Завдання старого «гусака» – пробігти по колу, щоб його не наздогнав новий «гусак», і зайняти його місце в колі. Якщо все-таки новий «гусак» наздогнав старого, перш ніж той оббіг коло і зайняв порожнє місце, новий «гусак» сідає на своє колишнє місце, а старий продовжує водити.
Якщо новий «гусак» не наздогнав старого, водить новий «гусак».
Один з дітей стає «охоронцем дзвіночка». Цей учасник ховає дзвіночок від інших.
Усі інші гравці будуть «шукачами дзвіночка». Їх завдання – знайти захований дзвіночок.
«Шукачі дзвіночка» виходять з кімнати, а «охоронець дзвіночка» ретельно ховає його, після чого «шукачі дзвіночка» повертаються й беруться до пошуку.
Учасник, який першим знаходить дзвіночок, дзвонить у нього, щоби повідомити про свою перемогу, і стає «охоронцем дзвіночка» у наступному раунді. Якщо ніхто не може знайти дзвіночок, «охоронець дзвіночка» показує місце схованки, і гра починається спочатку.
Якщо ви самі налякані, ви не зможете заспокоїти дитину. Діти дуже чутливі до емоційного стану своїх батьків, тому перш за все необхідно опрацювати власну тривогу. Напружена і стресова ситуація в родині впливає на психологічний стан дитини.
Для початку з'ясуйте, що вона уже знає про коронавірус, які у неї є уявлення про цю хворобу і про її поширення. Якщо дитина вже налякана, не варто знецінювати її почуття і говорити, що нічого страшного не відбувається. Слід проговорити, що небезпека є, але вона перебільшена. Розкажіть, що таке вірус, які вони бувають, як передаються. Згадайте, що подібне вже не раз відбувалося в нашій історії, і це закінчувалося. Наведіть дитині старшого віку ці приклади, можна разом вивчити історію таких подій. Обговоріть запобіжні заходи, яких правил варто дотримуватися, щоб убезпечити себе та інших людей. Не залякуйте дитину і намагайтеся не фарбувати емоційно будь-які факти, поясніть, що профілактика може допомогти вберегти себе.
У випадку з дітьми відбувається те ж саме.
Як формувати позитивне мислення у дітей?
Що треба зробити
Для початку вибираєте велику і красиву скляну банку. Вона і буде банкою щастя. Ви можете підписати її за допомогою маркера або приклеїти на неї красиву картинку.
Банку треба розмістити на видному місці в будинку.
Щодня батьки і діти повинні описати те, що найкраще трапилося з кожним з них протягом дня. Це можуть бути зовсім прості речі, наприклад, добре слово, посмішка або речі значно більші – іспит, який зданий краще, ніж очікувалося. При написанні записки інформація, що міститься в ній, відкладається в мозку, навіть якщо ми цього і не усвідомлюємо. Записку складають і відправляють в банку. Приблизно через 6 місяців або коли банка буде заповнена, записки виймаються і читаються вголос.
- Дитина навчиться думати про хороші речі, які трапляються з нею протягом дня.
- Вона буде цінувати навіть незначні позитивні речі, які можуть бути непоміченими іншими людьми.
- Дитина зможе відрізняти невеликі проблеми від дійсно істотних.
- Дитина навчиться бути вдячною.
- Все це поліпшить спілкування і атмосферу в цілому в сім’ї В рамках "Клубу зіркових батьків"практичний психолог Іванова О.О підготувала для перегляду відео ролик" 7 порад батькам капризних дітей". та провела вправу- візуалізацію "Мій портерт"( батькам була запропонована тематична ситуація в якій вони відтворили свій емоційний ставн в цей час у вігляді свого портрету.