Матеріали до батьківських зборів.
Вимоги освітньої програми розвитку
«Дитина в дошкільні роки» для дітей 4 р.ж.:
- Відбувається криза «3 років»;
- Формування
«системи Я»;
- дитина проявляє впертість і негативізм;;
- розвиток уяви відбувається за рахунок розвитку
функції заміщення одного предмету на
інший;
- дитина утримує увагу 7-8хв;
- дитина може аналізувати, синтезувати, порівнювати і
узагальнювати;
- у дітей 4 р.ж. з’являється почуття гідності і
сорому.
В 4 роки у
дитині повинні бути сформовані основні сенсорні еталони:
- основні кольори (червоний, жовтий, синій та зелений);
- кольори, які утворюються при змішуванні основних
(зелений, помаранчевий, фіолетовий, чорний, білий);
- форми предметів (коло, овал, квадрат, прямокутник,
трикутник);
- слова «більше», «менше»;
- предмети найближчого оточення ( на стільця сидять, з
чашки п’ють, в магазині – купують, на машині – їздять);
- про деякі професії (лікаря, водія);
- властивості снігу, води, піску ( сніг розтає,
холодний, вода – тепла, холодна, вологий пісок – ліпиться, сухий – розсипається);
- розрізняє стан погоди (холодно, тепло, йде дощ, дує
вітер).
Стратегія
поведінки дорослих у період кризи 3 р. :
- надавати розумні можливості для прояву самостійності
дитини;
- не сварити дитину за неприємні для вас прояви її
самостійності;
- намагатися упередити невдачі або виправити у разі їх
виникнення;
- чітко окреслити межі свободи дитини;
- не привчати малюка до легких перемог, до
самовихваляння, тому потім будь-яка поразка для нього стане трагедією.
Увага дітей 4-го року життя є мимовільною. Зазвичай
малюк може займатися протягом 10-15хв, але цікаве заняття може слухати 20-25хв.
Пам'ять
дітей безпосередня, мимовільна, і має яскраве емоційне забарвлення. Діти
зберігають і відтворюють тільки ту інформацію, яка залишається в іхній пам’яті
без будь-яких внутрішніх зусиль.
Мислення є
наочно-дієвим, тобто малюк вирішує завдання шляхом безпосередньої дії з
предметами.
Головним
засобом спілкування виступає мовлення. Словник складається в основному зі слів,
що позначають предмети побуду, іграшки, близьких йому людей. Але не потрібно
забувати, що в цьому віці формується звуковимову дитини, тому звертайте увагу,
що вчасно звернутися до спеціаліста.
Впровадження парціальної програми
«Дошкільнятам. Освіта для сталого розвитку». Мета курсу.
Парціальна
програма - документ, що визначає перелік компетентностей, які мають бути
здобуті вихованцями в результаті провадження освітнього процесу в межах
реалізації однієї або декількох освітніх ліній варіативної та/або інваріантної
складової Базового компонента дошкільної освіти.
Програма з
освіти для сталого розвитку для дошкільників реалізує освітню технологію на
засадах одного з напрямків гуманістичної педагогіки. Запропонована модель
передбачає впровадження елементів стратегії НУШ – педагогіки партнерства,
інтегрованого навчання, розвитку критичного мислення дітей.
Діти 4-го
року життя, які вже входять в соціум, мають оволодіти вміннями вступати у
взаємини з іншими людьми, комунікувати, звертатися на ім’я до ровесників і
дорослих, заявляти про свої потреби, бажання, ініціювати свої дії, будувати
елементарні взаємовідносини у суслі ній
ігровій діяльності.
У цьому віці діти вчаться розуміти можливості свого
тіла та його потреби.
Передбачені програмою курсу дії
спрямовані на:
-
покращення стосунків між дітьми та іншими людьми;
-
підтримку морального і психологічного клімату в групі;
-
розумне споживання енергії та води;
-
зменшення витрат сировини;
-
зміцнення власного здоровя.
Тематичний план навчання дітей четвертого року
життя (три тижні)
Тема |
Підтема |
Дії, які діти опановують |
Мовні формули, слова, що відбивають смисл дій |
Ідеї, які мають бути донесені до дітей |
спілкування |
Люди, які мене оточують |
звертаюся до однолітків на імя (2 тижні). звертаюсь до дорослих на Ви, називаючи на імя та по батькові (+1 тиждень) |
Будь-ласка Прошу Як тебе звати? Мені приємно Дякую Вітаю! Вітаю Вас! Привіт. Мою подружку звати… Мого тата звати… |
Кожній людині приємно, коли її називають лагідно на імя. Аби щось зробити, дітям часто потрібна допомога дорослих. Для цього треба звертатися до них, називаючи на імя і по батькові. |