Ні для кого не секрет, що соціальні та екологічні
обставини, які склалися на сьогодні, непокоять людей усієї планети. Особливу
тривогу ми відчуваємо за найбеззахисніших громадян — маленьких дітей. Завдання
дорослих (педагогів і батьків) полягає не тільки у тому, щоб оберігати та
захищати дитину, але й в тому, щоб підготувати її до зустрічі з різними
складними, а інколи й небезпечними життєвими ситуаціями.
Безпека — де не просто сума засвоєних знань, а вміння правильно
поводитися в різних ситуаціях. Крім того, діти можуть опинитися у непередбачуваній
ситуації па вулиці й удома, тому головним завданням дорослих є стимулювання
розвитку у них самостійності та відповідальності. Через це більше уваги варто
приділяти організації різних видів діяльності, спрямованих на набуття дітьми
певних навичок поведінки, досвіду. Адже все, чого навчають дітей, вони повинні
вміти застосовувати в реальному житті, на практиці.
Облаштування проїжджої
частини
Дорослим необхідно
ознайомлювати дітей із правилами поведінки на вулицях, розповісти про правила
дорожнього руху, пояснити, для чого призначені тротуар, проїжджа частина, перехрестя,
які види транспорту можна побачити на вулицях міста. Поговорити з дітьми про
те, чи часто вони бувають на вулиці, назви яких машин знають, чому не можна
виходити на вулицю без дорослих, гратися на тротуарі.
Для ілюстрації можна використовувати розповіді з життя, спеціально дібрані сюжети з художньої літератури або відомих мультиплікаційних фільмів. Наприклад, можна розповісти про те, як діти ранньою весною гралися на тротуарі у «класики», а пішоходам доводилося їх обходити по талому снігу і калюжах. Так можна промочити ноги та застудитися. Або можна навести інший приклад про те, як одного разу взимку діти каталися на сапках із гори, а один хлопчик виїхав на проїжджу частину. У цей час проїздила машина і, не встигнувши загальмувати, наїхала на нього. Хлопчика відвезли до лікарні з травмою ноги, йому було дуже боляче. Може бути повчальним і третій приклад: діти гралися у м'яча обабіч путівця, манган не було, і вони вийшли па середину дороги. Раптом із-за повороту з'явилася вантажівка, діти ледве встигли відбігти, а м'яч потрапив під колеса і лопнув.
Можна також запропонувати дітям ситуації-загадки: описати дітині яку-небудь ситуацію, дити її оцінює та обґрунтовує свою оцінку в процесі загального обговорення. При цьому дорослому не слід поспішати з власною оцінкою, краще, якщо він ненав'язливо спрямує обговорення тієї чи іншої ситуації дітьми в потрібний бік, ставлячи запитання, наприклад таке: «А якщо у цей момент із-за рогу з'явиться машина, що тоді?»








