Народження індивіда характеризується відсутністю будь – яких знань, умінь та навичок. Це немічна та беззахисна «істота». Вона не розуміє, що навколо відбувається. Але у її генах лежить «замок», переданий спадково, який необхідно відкрити та розвинути розумну, вольову, рішучу особистість. Це можна зробити лише завдяки цілеспрямованому впливі на процес навчання та виховання. І тому саме освіта є ключем до розвитку особистості. Освіта для сталого розвитку для дітей дошкільного віку вже стартувала в Україні і вона має бути визначена серйозним педагогічним завданням сучасності. Нашим дітям потрібно допомогти зрозуміти, що є межа такої бездумної експлуатації ресурсів, і що якщо почати діяти зараз, у нас ще є надія. І діяти необхідно не лише заради нашого спільного майбутнього, але й заради нашого фізичного здоров’я. Соціологи довели : якщо діти отримують знання і поради з проблем і можливостей їхнього розв’язання, вони, найімовірніше, дивитимуться в майбутнє з оптимізмом , ніж діти, що мають про них непевне уявлення. Таким чином, освіта для сталого розвитку тісно пов’язана з життям молодих людей та їхнім майбутнім, а отже, повинна стати одним з пріоритетів країни.
Програма «Дошкільнятам - освіта для сталого для сталого розвитку» вчить дітей виконувати елементарні дії :вітатися, прощатися , просити про допомогу, вчитися ресурсозбережувальним навичкам. Програма залучає дітей в ігровій формі до виконання і повторення дій, які дозволяють бути комунікативними, екодружніми, здоровими та впевненими в собі.
Велике
значення у освітньому процесі займають не лише освітні заклади, а й сім’я.
Важливість полягає в тому, що батьки є зразком для наслідування не лише
маленьких дітей, а й юнацтва і т.д. В деяких випадках діти роблять все те, що
їм сказали батьки. Тому важливо підвищити інформативну діяльність про стійкий
розвиток .В наші дні люди середнього віку майже на розуміють, що таке стійкий
розвиток і для чого він.
Поради батькам:
1.Прислухайтеся до
порад вихователя щодо формування у дошкільників мотивації до дій і моделей
поведінки ,орієнтованих на сталий стиль життя. Зокрема розвиток і формування у
дітей ресурсозбереження, ефективного спілкування та гармонійних стосунків з
навколишнім.
2.Щодня запитуйте
в дитини, що вони вчили в садочку , які дії виконували.
3.Навчати
слід не того, що може сама дитина, а того, що вона опановує за допомогою
дорослого.
4.Оцінюйте
кожну самостійну справу дитини позитивно.
5.Намагайтеся
помітити позитивні зміни в дитині і не забудьте похвалити її, навіть якщо ці
зміни незначні.
6.Намагайтеся
вчити дитину, як виправити негарний вчинок.
7.Залишайте
дитину на самоті й дозволяйте займатися своїми справами. Пам'ятайте: "Якщо
ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас"
8.Надавайте
дитині можливість у виявленні турботи.
9.
Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення.
10. Допомагайте
дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі.
11. Привчайте
дитину самостійно мислити.
12. Уважно
ставтеся до потреб дитини.
13. Щодня
знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці.
14.
Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету.
15. Ніколи не
сваріть дитину за невміння та помилки.
15. Хваліть
дитину за навчальну ініціативу.
17. Учіть
дитину вільно спілкуватися з дорослими.
18.
Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно.
19.
Допомагайте дитині бути особистістю.
20.Пам’ятайте,
що ви навчаєте дитину на власному прикладі.
Дії,
які мають опанувати дошкільники у
процесі опрацювання курсу «Дошкільнятам-освіта для сталого розвитку»:
1)
покращенні стосунків між людьми;
2)
підтримці морального і психологічного клімату у групі;
3)
розумному споживанні енергії та води;
4)
зменшенні марних витрат сировини;
5)
зменшенні кількості відходів;
6)
зміцненні власного здоров’я тощо.
І на кінець можна
сказати, що освіта є основною, рушійною силою для розвитку, в тому числі
стійкого, екологічного та економічно-збалансованого.
